Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era nya beten!
Collapse
X
-
grymt! fint att se att andra också använder silver som basUrsprungligen postat av jennor02 Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]65765[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65766[/ATTACH]
Sakta men säkert. Ett lager lack, därefter målning. Kan nog bli ganska bra...
vad använder du för träslag?
Kommentera
-
Nej. Kör på känn. Förborrar, egengjord rasselkammare, samt lite bly i. Häktar på krokar o i vattenbad. För lite bly o jag lägger i mer, för mycket o jag klipper bort. Brukar inte behövas mycket bly alls. Har faktiskt aldrig kollat förhållandet trä/bly. det jag däremot lärt mig är att det är storskillnad på flytbarheten på träet beroende på hur tätt träet är.Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägggött! har lite bok som jag kan använda då
väger du de på något speciellt sätt? en tredjedel av vikten av boken eller något sånt?
Kommentera
-
Absolut så är det, ek t.ex. behöver en tredjedel av sin vikt i bly för att den ska sjunka sakta. vissa behöver mer o vissa mindre, ska ta en spillbit o väga tills jag kommer fram till det jag vill. tackUrsprungligen postat av jennor02 Visa inläggNej. Kör på känn. Förborrar, egengjord rasselkammare, samt lite bly i. Häktar på krokar o i vattenbad. För lite bly o jag lägger i mer, för mycket o jag klipper bort. Brukar inte behövas mycket bly alls. Har faktiskt aldrig kollat förhållandet trä/bly. det jag däremot lärt mig är att det är storskillnad på flytbarheten på träet beroende på hur tätt träet är.
Kommentera
Kommentera