Spinnerbaittråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnerbaittråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnerbaittråd

Då lundgrens har slut på spinnerbaittråd, så frågar jag er. Vad man kan ha för metalltråd istället??
    Fiskar alla olika sorters fiskar runt Stockholm och brukar åka till Dalarna och fiska ädelfisk

Tillsatsmaterial för tig-svetsning! Rostfritt då såklart.
    Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Beställ från Lurepartsonline
      De har 45cm 1,5mm spinnartråd med en ögla redan färdig, perfekt!

Men ska du göra spinnerbaits får du nog köpa en färdig rigg med skalle osv som du bara bygger på dina komponenter på, sånna har Lundgrens.

Kommentera

Rostfri TIG-tråd som ovan rekommenderats, 316L har jag för mig att den heter. Tycker faktsikt att Lureparts tråd är aningen mjukare än 316L vilket inte tilltalar mig personligen (har iofs bara testat 0,8mm, men den var lite för mjuk i min mening till SB men funkar nog bra till små inline).
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

lureparts.nl har spinnartråd också. Har aldrig provat att handla därifrån dock.

Kommentera

Jag som trodde det här skulle vara en tråd om spinnerbaits =)

Kommentera

TIG tråd verkar det som det blir. En sak bara, TIG tråden hittar jag bara som i 5kg förpackningar. Vet ni om man kan få tag i dom nånstans billigare och i mindre förpackningar.
              Fiskar alla olika sorters fiskar runt Stockholm och brukar åka till Dalarna och fiska ädelfisk

Kommentera

Hej; har spinnerbaitstråd färdigböjd US 0,51 = 1,3mm, korta armen 9cm, långa 13cm, för musky och gädda, Har provat tig tråd, men tycker att den saknar spänst, hör av dig om du är intresserad.

Kommentera

Denna är det bra spänst i

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
                    Har provat tig tråd, men tycker att den saknar spänst, hör av dig om du är intresserad.
                    Vilken legering testade du?
                    Testade några olika, men just 316L tyckte jag var absolut bäst. Finns ju en del som är alldeles för mjuka.
                    Köpte en kartong med 500 x 1m för typ 400kr, han hade ett garage fullt av allt möjligt kul den killen
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 142 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X