Då lundgrens har slut på spinnerbaittråd, så frågar jag er. Vad man kan ha för metalltråd istället??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spinnerbaittråd
Collapse
X
-
Tillsatsmaterial för tig-svetsning! Rostfritt då såklart.Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/
-
Rostfri TIG-tråd som ovan rekommenderats, 316L har jag för mig att den heter. Tycker faktsikt att Lureparts tråd är aningen mjukare än 316L vilket inte tilltalar mig personligen (har iofs bara testat 0,8mm, men den var lite för mjuk i min mening till SB men funkar nog bra till små inline).Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Denna är det bra spänst i
Kommentera
-
Vilken legering testade du?Ursprungligen postat av Ivar Visa inläggHar provat tig tråd, men tycker att den saknar spänst, hör av dig om du är intresserad.
Testade några olika, men just 316L tyckte jag var absolut bäst. Finns ju en del som är alldeles för mjuka.
Köpte en kartong med 500 x 1m för typ 400kr, han hade ett garage fullt av allt möjligt kul den killen
Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
Kommentera