Material till silikonformar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Material till silikonformar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Material till silikonformar

Vad föredrar ni och var köper ni det?

Hade tänkt börja gjuta lite jiggar och tailar lite lätt och köpte ett smidigt litet startkit från Alumite. Dock räcker ju inte silikonet till formarna speciellt länge (om man gör fel, vilket jag definitivt kommer göra) och undrar därför var ni skaffar ert material för att just göra gjutformar utifrån en "master".

Kinn.com och http://www.slojd-detaljer.se/

Kommentera

Sök på Larry Dahlberg på nätet.
      [FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]

Kommentera

Jag köpte på FormX.eu! Smooth-ons produkter. En misslyckad silikonform kan du hacka i bitar och blanda in i en ny form. Kolla på Solarbait på Youtube hur han gör det när han gör en 2 Peace mold.

Kommentera

RTV-silikon vill du ha...

Kommentera

Www.skapamer.se har rtv i 1-liters perfekt till formar..
            TeamInsjöhaj
            En Bitande Hobby Man Nappar På!

Kommentera

Jo, att det är ett RTV silikon man vill ha är jag helt med på. På Sun City Predator show köpte jag ett startkit från Alumilite som innehåller High Strenght 2. Det jag undrar är vad ni använder då detta är ganska dyrt och anser att det bör finnas större mängder att få tag på i Sverige till ett billigare pris.

Just nu väntar jag på silikon beställt från Kinn.com men ändå roligt och intressant och se vad ni andra använder för produkter.

Kommentera

Runt 500:-/kilot brukar väl standard vara...
                Du kan ju procenta med nåt om du vill dryga ut det. Vad vet jag inte men det borde ju gå alldeles utmärkt med typ frigolitkulor (om de inte flyter upp) eller microballonger?

Kommentera

Frivolitet eller microballong ska du nog skippa, funkar med gamla Rtv bitar i mindre storlek om man ska dryga ut.
                  Själv använder jag oftast slöjdetaljers silikon. Tycker att den är överlägsen förutom ett problem, det är att den går inte att gjuta mot alla typer av lera. Då härdar inte lagret närmast leran
                  Jag har testat silikon från nästan alla företag jag hittat i Sverige och säkert gjutit närmare 100 formar

Kommentera

Hur stor form räcker säg ett halvt kilo silikon till? Hur mycket går de åt till en shadjigg som är 30 cm?
                    Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 091 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X