Jag tillverkar en hel del mormyskor och balanspirkar genom gjutning. Har alltid använt humbrols färger eller vanliga sprayburksfärger och sedan tvåkomponentslack eller epoxi som skydd. Har sedan pratat med en kompis som målar wobblers med createx färger. Efter att ha sökt på nätet så har jag hittat Faskolor som har ett gediget sortiment med färger som verkar trevliga. Går det att få dem att fästa på en 60/40 bly/tennblandning direkt eller måste man lacka dem med något innan? Såg att man använde vit propionatlack som grund men det tror jag blir för tjockt. Kan jag grunda med vanlig vit faskolor och sedan köra med de färger jag vill eller krävs det andra metoder för att de ska fästa?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Air brush färg till tenn/bly.
Collapse
X
-
Någon som kan rekommendera en primer för bly?
Jag har kört med vit hammarlack som grund tidigare vilket fungerar okej men jag har inget att jämföra med. Gällande airbrush färg använder jag faskolor. Men det är nyinförskaffat och optövat då jag letar en optimal grund. Dock har jag testat utan grund och det fäster (100% bly) men innbillar mig att det inte blir tillräckligt bra. Iofs kanske du inte har så stort slitage (kasta drag på sten) när du pimplar.
Mvh
Euro
Kommentera