Måla om skeddrag, vilken färg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måla om skeddrag, vilken färg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måla om skeddrag, vilken färg?

Jaha. Nu har man fått för sig nya ideer
    Man kanske skulle ta och experimentera med färger på några beten för skojs skull i ren fiskeabstinens.
    ...så min fråga är i så fall:
    (Handlar alltså om att måla om skeddrag...)
    Duger vilken sprayfärg (vi talar om färgtyp eller sort, inte kulör eller nyans) som helst?
    Nån burk man köper på b-tema?
    Måste man grunda?
    Lacka efteråt?
    Dragen som kan vara kandidater för denna "uppspackling" är inga dyrgripar...
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Jag har fångat en hel del öring på egenmålade drag, både omålade som jag skaffat på ebay samt gamla Tobys. Ett tag fick jag för mig att jag bara skulle fiska öring med Tobys i olika storlekar så jag jagade fatt på en massa äldre drag som jag målade om.

Jag har primat med både "riktig" primer och Biltemas primer på sprayburk. Båda funkar men med biltemas får man se till att draget är ordentligt avfettat. Jag sprayade några gånger tunt och lät det torka mellan. Ovanpå detta går det sedan att spraya med i princip vad som helst. Jag har en mängd olika sorters sprayfärg där basen kommer från Biltema. En del drag har jag lackat med C&Ws epoxi och det blir ju väldigt snyggt. Rent funktionsmässigt så tål väl draget några fler stenträffar innan det lossnar färgflagor men om det är värt besväret att lacka får man själv ta ställning till. Använder man löst glitter blir det väldigt snyggt att lägga det mellan olika lager med lack.
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
      Jag har fångat en hel del öring på egenmålade drag, både omålade som jag skaffat på ebay samt gamla Tobys. Ett tag fick jag för mig att jag bara skulle fiska öring med Tobys i olika storlekar så jag jagade fatt på en massa äldre drag som jag målade om.

Jag har primat med både "riktig" primer och Biltemas primer på sprayburk. Båda funkar men med biltemas får man se till att draget är ordentligt avfettat. Jag sprayade några gånger tunt och lät det torka mellan. Ovanpå detta går det sedan att spraya med i princip vad som helst. Jag har en mängd olika sorters sprayfärg där basen kommer från Biltema. En del drag har jag lackat med C&Ws epoxi och det blir ju väldigt snyggt. Rent funktionsmässigt så tål väl draget några fler stenträffar innan det lossnar färgflagor men om det är värt besväret att lacka får man själv ta ställning till. Använder man löst glitter blir det väldigt snyggt att lägga det mellan olika lager med lack.
      Stort tack för ditt upplysande svar!
      Här ska målas!
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Kan tillägga att om du vill använda glitter men inte epoxilacka så finns det ju klarlack som spray på Biltema. Det blir inte i närheten av samma resultat och man får spraya några gånger men det binder ju fast glittret.
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Limegrön med Blinknion på undersidan E awesome
          SKIT FISKE PÅ ER

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
          17 svar
          1 093 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Arbetar...
          X