Lacka skeddrag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lacka skeddrag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lacka skeddrag?

Vad använder man sig av för färg/lack om man ska lacka skeddrag?

Har 6st blanka Mörtblänk i ren koppar och 1 mörtblänk till som färgen har flagnat bort på, tänkte piffa till dom lite, tips?
    Mothuggskungen of Team Gorilla
    -No monkey business-

Om kravet bara är enkelt, fiskens och inte ditt öga ska dömma det så fungerar vanligt nagellack bra. Finns i mängder av färger, med och utan glitter och säljs ofta i torgstånd etc för 5st för 80 tex. +Sitter bra

Bara svälja stoltheten och gå och handla nagellack (ps. du kan ju även använda det själv )
    size does matters!

Kommentera

Prova tape av olika slag ist för lack. Det finns ju en uppsjö olika mönster.
      There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Jag använder olika nagellacker, Humbrol färger och Holografiska tejper. Jag brukar grunda med vit färg först.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

var köper man tejperna ni pratar om?
          Mothuggskungen of Team Gorilla
          -No monkey business-

Kommentera

Biltema har en del färger på stora rullar till billigt pris. Sportfiskebutiker med självaktning har tejper i många färger och mönster på ark och rulle.

Skall du tejpa en kupig yta så klipp smala remsor och smeta på dem så de lappar över varandra, då sitter de bättre. Du kan spreja klarlack över tejpen så håller den ännu bättre.

Utödraget på bilden är tejpat med Biltema tejp och överlackat med nagellack. Lacklagret blev väl tjockt.
            Bifogade filer
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Om man använder t.ex Humbrolfärger, visst bör man fortfarande lacka med t.ex nagellack för att skydda färgen? Hur bra håller nagellack jämfört med vanlig klarlack?

Har börjat fundera på att testa att modda några skeddrag eller någon billig wobbler någon gång om man blir sugen på lite vinterpyssel, eventuellt med självlysande färg (se bilden). Har även funderat på om man kan använda staniolpapper eller till och med små bitar av blankt godispapper i olika färger, frågan är då hur man fäster dessa på draget? Eller det är kanske bättre att använda holografisk tejp?
              Bifogade filer
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av traidmill
                var köper man tejperna ni pratar om?
                Jag har några blå och röd reflexark som jag inte har nån användning för. Jag tror att den är självhäftande. PM:a om du vill ha lite.

Kommentera

Dessa produkter är väldans bra..

When it comes to color and scent customization, Spike-It has it covered! Our extensive variety of products includes tournament strength aerosol attractants, scented dyes, glue for soft plastic lures, paints and powder coats for jig heads, hooks, spoons, and blades, just to name a few.

Måla jiggar, skedar o annat.

Kommentera

Ursprungligen postat av traidmill
                    Vad använder man sig av för färg/lack om man ska lacka skeddrag?

Har 6st blanka Mörtblänk i ren koppar och 1 mörtblänk till som färgen har flagnat bort på, tänkte piffa till dom lite, tips?
                    Annars har jag ett helt gäng mörtblänk i olika flashkombinationer. Du får dock inte låna, för du är oaktsam!
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X