hur blyar man - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur blyar man

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur blyar man

tja alla fiskare, jag är helt ny på det här med att göra egna beten, så jag förstår inte så mycket...därför undrar ja om ni kunde skriva HUR ni gör när ni blyar betena?..borrar ni hål under och "Limmar" fast blyet eller?..och hur gör ni isånnafall för att täcka över borrhålen?

Smetar på med epoxy på borrhålet o smeker de så de blir fint. Sen kan man måla över det.
    /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
      Smetar på med epoxy på borrhålet o smeker de så de blir fint. Sen kan man måla över det.

ok bra...då vet ja de...lite mer information ang blyningen skulle vara bra, någon?

Kommentera

Finns säkert nåt bland detta

Ursprungligen postat av the_unknown
        ok bra...då vet ja de...lite mer information ang blyningen skulle vara bra, någon?

Kommentera

dom fungerade nyss! men det han försökte säja med länkarna var att det finns en sök funktion på sidan...

Kommentera

Testa

och sök på blya eller nåt med sökfunktionen i forumet. Fick över 200 träffar

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
              och sök på blya eller nåt med sökfunktionen i forumet. Fick över 200 träffar
              jag undrar också vad man ska använda för "panna! när man smälter bly, kan man använda vanliga kokpannan?....

Kommentera

smälta bly

Jag använder en liten metallskopa med en liten hällpip på ena kanten.
                Men jag använder tenn, som man gör nyårsgjutningar av. "Nyårslyckor" för er som vet vad det är.
                Rent bly är inte hälsosamt att smälta, läs på!!
                Inte är mitt tenn så nyttigt heller säkert, men kanske lite mindre onyttigt.

Hälsningar Perx
                Ursprungligen postat av the_unknown
                jag undrar också vad man ska använda för "panna! när man smälter bly, kan man använda vanliga kokpannan?....
                Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx
                  Jag använder en liten metallskopa med en liten hällpip på ena kanten.
                  Men jag använder tenn, som man gör nyårsgjutningar av. "Nyårslyckor" för er som vet vad det är.
                  Rent bly är inte hälsosamt att smälta, läs på!!
                  Inte är mitt tenn så nyttigt heller säkert, men kanske lite mindre onyttigt.

Hälsningar Perx

vart köper du ditt tenn då?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                  17 svar
                  1 080 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Arbetar...
                  X