DartMaster är en ny jerk från legendariska Finlandia Uistin (Nils Master). En suverän jerk som under vårt proto-test var överlägsen. Den har en gång som inte ens en nybörjare kan förstöra och lägger man därtill lite erfarenhet så kan det bara bli bra! Går bra att fiska med i 2-3 meters vatten. Hoppas denna jerk hittar till er i Sverige. Liknar Buster Jerk men är någonting helt annat...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DartMaster
Collapse
X
-
Byfåne
Tycker personligen att betet ifråga kan kategoriseras som rätt tråkigt. Funkar på i princip samma sätt och på samma djup som en Buster men gången kan inte(i varje fall lyckas inte jag) varieras lika mångsidigt. Finns bara i fyra färger än så länge av vilken ingen är särskilt lyckad. Profilen, ja hela storleken på betet(12 cm, 68 gram), är dessutom mindre än Buster vilket för mig inte är ett plus. En 'glider' i dess mest traditionella form utan finesser. Kan dock visa sig bra under försommarfisket då den är aningen mindre samt tål att fiskas rätt fort. Fiskade med DartMastern under förra hösten.
För att ge perspektiv åt min kommentar kan nämnas att mina personliga favoritbeten är självgjorda men liknar kanske närmast Manta, Pig, Buster och Phantom.
Det verkar lite som om Finlandia Uistin blivit överraskade av jerkboomen och bestämt sig för att till vilket pris som helst komma ut med en egen produkt. Och resultatet är inget vidare. Hoppas grabbarna sysslar med produktutveckling hela vintern och ger ut nåt nytt och bra under våren. Exemplariskt tålamod och risktagning har däremot killarna på Zalt visat genom att INTE kasta sig hals över huvud in i jerkleken med halvfärdiga produkter. Visserligen är förväntningarna nu skyhöga, men det lär nog bli hyfsat i varje fall. Tycker i varje fall själv att Zalt & Zam är otroligt bra beten.
Inte meningen att här totalt såga DartMastern utan endast att skriva min åskt om betet.
I hopp om en tidig vår,
Byfåne i Helsingfors
Bild på DartMaster.
-
Tycker Dartmastern har en kanonfin gång vilken påminner mycket om bellybustern och salmo slider. dock är min pesonliga uppfattning att den går att fiska mycket långsammare än dess..
jag till skilldnad ifrån ovannämnde är helnöjd med detta betet!!!.
nilsmasters första försök var ju inte direkt lyckat.. märks att det försökte lite mer denna gången.
Kommentera
Kommentera