Lack till jerkbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lack till jerkbaits?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lack till jerkbaits?

Tänkte bara fråga vad ni använder för lack till era hemgjorda jerkbaits?
    Vet inte riktigt vad jag ska använda.

Lack till jerk

Envirotex lite, finns hos bla lundgrens

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
      Envirotex lite, finns hos bla lundgrens
      penslar man på den på betet eller ?

Kommentera

Envirotex

Hallå

Det går alldeles utmärkt,penslar på lagom mycket över betet, flyter ut jämnt och bra. Torkar sedan betet i torkhjulet. I många timmar.

hälsn. perx
        Ursprungligen postat av ezox_666
        penslar man på den på betet eller ?
        Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

andvänder mig av båtfernissa, fungerar bra.
          // Jonas

Kommentera

Golvlack. Ca 149 kr/litern. Har testat flera och de fungerar utmärkt. Jag brukar oftast doppa i draget det ger jämnast yta. Är det ändå någon knöl eller lite buckligt kan man slipa (sandpapper) på ytan innan man lackar igen.

Kommentera

lack

Ursprungligen postat av JerkHunter
              Tänkte bara fråga vad ni använder för lack till era hemgjorda jerkbaits?
              Vet inte riktigt vad jag ska använda.
              jag brukar plasta med tvåkoponent båtplast direkt på trät och sedan lacka med olika sprayfärger för att till sist avsluta med klarlack för hållbarhet.
              [FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]

Kommentera

Jag har testat med båtlack. Tycker det har blivit för mjukt och det tar för lång tid mellan lackningarna. Jag har kört med vanlig enkomponents lack.

Testade att lacka ett bete idag med biltemas snabbepoxy. Torkar så in i helvete snabbt och det blev ett par prickar som inte ville bli lackade, dvs. lacken flöt inte ut så bra. Men epoxyn stelnar så sjukt snabbt. Hur gör ni när ni använder epoxyn för att hinna med någonting alls? Tar ju en minut sen är den tjock.

/ Mårten.

Kommentera

använd inte

använd inte den där supersnabbhärdande, finns ju de som härdar någorlunda långsamt, pröva det kanske.

Ursprungligen postat av MårtenSv
                  Jag har testat med båtlack. Tycker det har blivit för mjukt och det tar för lång tid mellan lackningarna. Jag har kört med vanlig enkomponents lack.

Testade att lacka ett bete idag med biltemas snabbepoxy. Torkar så in i helvete snabbt och det blev ett par prickar som inte ville bli lackade, dvs. lacken flöt inte ut så bra. Men epoxyn stelnar så sjukt snabbt. Hur gör ni när ni använder epoxyn för att hinna med någonting alls? Tar ju en minut sen är den tjock.

/ Mårten.
                  Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

"ett par prickar som inte ville bli lackade"
                    Du har blandat komponenterna för "hastigt" och fått luft in i smeten så att säga. Rör om ordentligt fast inte "slarvigt". Det är med andra ord luftbubblor som yttrar sig som dessa "prickar". Ser du dem vara på "g" så ta en tandpetare som du blöter med saliv och dra över partiet. Du skall dock inte behöva uppleva detta "fenomen" mycket ifall du lägger energi på att blanda i lugnt tempo. Testa gärna att ta en "ordentlig" blandning för att få rätt lager, annars blir det ju mest att man försöker "streta" ut blandningen på betet. Det skall flöda i dess härliga prakt...

"Hur gör ni när ni använder epoxyn för att hinna med någonting alls? Tar ju en minut sen är den tjock."
                    Blanda den med lite mer "bas" och mindre härdare. Men överlag skall det inte vara några problem. Har lyckats i över två år med den produkten. Själva tekniken är att ha en pensel som har långa "spröt" för att få en följsam smekning över betet. När du väl penslat på beten på vardera sida ser du till att rotera det för hand för att ha koll på "flytningar".

Slutligen är produkten inte avsedd för alla, då den ställer krav på den som hanterar den, men i mina ögon är den den absolut bästa produkten av "epoxymärken" som florerar på marknaden. Har prövat flertalet och kan säga att Snabbepoxyn klår dem alla. Klar nyans, torkar bra och täcker även behovet av fästning av dina egengjorda öglor på bästa vis.
                    The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
                    Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
                    Klickbara länkar följer nedan
                    Nattplockad mask
                    Gädda äter Sissy
                    Abborre vs mask
                    Abborre vs mört
                    Måånga gäddor samlade vid betet
                    Gädda äter gädda
                    Spännande fiskemetod efter gädda
                    FS SPARADE TRÅD
                    Laxhugg!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X