beech wood? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

beech wood?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• beech wood?

jo jag satt o läste på lurebuilding sidan o hittade en massa roliga beten som jag håller på att pilla på ex ludela som jag gör i bok men jag undrar vad fasiken beech wood är ?! är det balsa trä eller något liknande ?
    hoppas jag får svar på det här mvh Paul
    http://www.screamers.se

Jag tror att beech betyder bok så då borde det ju vara trä från boken.
    Bättre en fisk i handen än tio i sjön

Kommentera

Ja, bok. Helt rätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenSv
        Ja, bok. Helt rätt.
        okey fan va bra . fast i vissa bildbeskrivningar så skriver de att de gör betena i bok men det är fan inte bok som är på bilderna , typ balsa eller abachi liknande hmmm
        http://www.screamers.se

Kommentera

Jag är inte direkt någon kännare på trä, men det finns väl olika sorters bok. Finns väl bok på olika ställen i världen som kanske ser lite olika ut i färg osv.

Jag själv gör jerkbait av MDF-skivor. Fungerar jättefint de som blivit klara. Men ett bra lack håller de nog ett bra tag.
          Jag sitter i vårt kök i lägenheten och snidar och då fungerar det inte så bra med en massa maskiner att slipa med och så. Mdf är lättjobbat och resultatet blir snyggt. Sågar dock ut bitarna med maskin nere på innergården. Men det fungerar inte att stå där och jobba en hel dag.

Att man måste ha ett hårt träslag tycker jag inte är ett måste. Man tager vad man haver. I det långa loppet är det nog bäst att köra med ett hårt träslag för hållbarheten. Men om man kan tänkas att göra ett nytt bete efter 20 gäddor funkar MDF jättebra.
          Har dock inte fått några gäddor ännu på mina egna jerkbaits. De flesta väntar på lack från Stockholm (LV-1).
          Men gången på dem är det inget fel på. Går som de ska. Och viktningen funkar bra också. Har testat att provfiska med ett par utan lack och de fungerar.

/ Mårten.

Kommentera

Det finns Rödbok vilket jag antar att du har ,och sedan finns det vit bok som ser ut som Björk ungefär
            www.andreelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenSv
              De flesta väntar på lack från Stockholm (LV-1).
              .
              Hur fungerar det? (Hur gick du tillväga för att "få bollen i rörelse")
              Jag lade ett mail till personen som namngavs i tidigare tråd om produkten men det har inte hänt ett "jota" på över en vecka. Inget svar, ingen repsons...

Är det månne på så vis att denne person endast hanterar ärenden via telefon(!).

/ Storfiskaren
              The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
              Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
              Klickbara länkar följer nedan
              Nattplockad mask
              Gädda äter Sissy
              Abborre vs mask
              Abborre vs mört
              Måånga gäddor samlade vid betet
              Gädda äter gädda
              Spännande fiskemetod efter gädda
              FS SPARADE TRÅD
              Laxhugg!

Kommentera

Jag ringde snubben i Stockholm som namngavs. Trevlig kille som inte hade lack hemma utan väntade leverans från Finland snart. Han bad mig maila en beställning till hans email (hotmail) så skulle han maila tillbaka när han skickar lacken. Ja beställde en burk och det var helt okej. Har inte hänt något sen jag mailade honom. Mailade den 25:e.
                Tipset är nog att ringa honom. Fråga gärna om han fått hem lacket eller när han får hem det, så slipper jag ringa och fråga också. Skriv gärna här då vad svaret blev.
                Har nu ungefär 25 vobblers och jerkbeten som ligger och väntar på lack. Är rätt sugen nu på att få lackat!

/ M.

Kommentera

Jag lade iväg ytterligare ett mail...

Har ingen möjlighet att ringa honom, då mamma säger att jag inte skall prata med främmande människor....

/ Storfiskaren
                  The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
                  Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
                  Klickbara länkar följer nedan
                  Nattplockad mask
                  Gädda äter Sissy
                  Abborre vs mask
                  Abborre vs mört
                  Måånga gäddor samlade vid betet
                  Gädda äter gädda
                  Spännande fiskemetod efter gädda
                  FS SPARADE TRÅD
                  Laxhugg!

Kommentera

Ok, kan ju vara farligt! Eller nåt!

Om jag inte hört något på en vecka så ringer jag honom igen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 097 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X