om du menar plast till att grunda träbeten, vet jag att gruvis här på fs sålde propionat förut. vissa använder LV-1 eller cab-lack som grund. finns andra metoder också...
om du menar plast till att grunda träbeten, vet jag att gruvis här på fs sålde propionat förut. vissa använder LV-1 eller cab-lack som grund. finns andra metoder också...
använde förut linolja/terpentin eller plastmuggar. nu kör jag propionat eller en typ av clearcoat som suger in i trät bra. vissa betesbyggare lägger ett lager e-tex eller devcon 2-ton som en sealer på träet, men e-tex är dyrt...
använde förut linolja/terpentin eller plastmuggar. nu kör jag propionat eller en typ av clearcoat som suger in i trät bra. vissa betesbyggare lägger ett lager e-tex eller devcon 2-ton som en sealer på träet, men e-tex är dyrt...
Funderar lite på propionat själv, finns det fördelar/nackdelar som du ser det?
Jag använder propionat som en grund, tycker det funkar jättebra.
Är iaf överlägset plastmuggar.
Torkar fort och bygger hyffsat.
Man löser upp propionatet i thinner eller aceton och doppar sedan.
Jag köpte av risto på spinnflugan i örebro.
om man ska använda det som slutlack ska man vara försiktig då det löser upp vissa färger....
Jag rekomenderar det iaf. har inte hittat nåt bättre än iaf.
Jag använder propionat som en grund, tycker det funkar jättebra.
Är iaf överlägset plastmuggar.
Torkar fort och bygger hyffsat.
Man löser upp propionatet i thinner eller aceton och doppar sedan.
Jag köpte av risto på spinnflugan i örebro.
om man ska använda det som slutlack ska man vara försiktig då det löser upp vissa färger....
Jag rekomenderar det iaf. har inte hittat nåt bättre än iaf.
tack så mycket, riktigt fina beten du gör
mvh niclas
tackar! låt mig säga detsamma.
Dom jag har på bilder är lite gammla, inte så fina men funkar riktigt bra.
lycka till me propionaten.
ett råd är att inte häva i allt på en gång, tar ett tag innan det löses upp ordentligt, flera dagar.
Om det löses i aceton tror jag det blir mjölkfärgat, har bara använt thinner själv.
Kommentera