Lackproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lackproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lackproblem

Som rubriken säger har jag problem med lackning.
    Jag kör med beckers starka golv. Hittills har jag lackat två beten. På det första började färgen rinna lite men på den andra rann färgen så att det bara blev färg-gröt av det. Då tänkte jag att jag skulle vara lite smart och använda en billig spraylack underst som skyddar färgen från den andra lacken.
    Men den löste också upp färgen.

Hur ska man göra? Har jag missat något, ska färgen torka längre eller ska man göra sådär med spraylack bara en annan sort?

Kanske ska lägga till att jag använder montana gold sprayburkar.

/Johan

jag hade oxå detta prombel att lacken löste upp färgen , jag tog panellack underst eftersom den inte löste upp , sen tar jag 3-4 lager golv/möbellack =)

Kommentera

problem*

Kommentera

montana är justa burkar När du lackar, tänk på att ta väldigt tunnt första vevan för att binda färgen. så kör nån klarlack på spray, väldigt tunnt och knappt täckande. Så länge lacken inte rinner så brukar det flesta färgerna funka..

Kommentera

Jag använder båtlack på akrylfärg. Det fungerar jättebra. Lacken löser inte färgen och jag har gjort hundratals beten utan några missöden. Har även testat att måla med vattenfärg och sedan lackat. Inga problem. Oljebaserad lack uppe på vattenbaserad färg fungerar bra. Tvärtom kan bli problem. Sedan kan det bli problem med två lösningsmedelsbaserade produkter på varandra. Man får testa sig fram och se vad som fungerar. Nu vet ni vad som inte fungerar.

Kommentera

Tack för hjälpen! Jag får väl helt enkelt pröva de olika metoderna.
            /johan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
            17 svar
            1 097 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X