Som rubriken säger har jag problem med lackning.
Jag kör med beckers starka golv. Hittills har jag lackat två beten. På det första började färgen rinna lite men på den andra rann färgen så att det bara blev färg-gröt av det. Då tänkte jag att jag skulle vara lite smart och använda en billig spraylack underst som skyddar färgen från den andra lacken.
Men den löste också upp färgen.
Hur ska man göra? Har jag missat något, ska färgen torka längre eller ska man göra sådär med spraylack bara en annan sort?
Kanske ska lägga till att jag använder montana gold sprayburkar.
/Johan
Jag kör med beckers starka golv. Hittills har jag lackat två beten. På det första började färgen rinna lite men på den andra rann färgen så att det bara blev färg-gröt av det. Då tänkte jag att jag skulle vara lite smart och använda en billig spraylack underst som skyddar färgen från den andra lacken.
Men den löste också upp färgen.
Hur ska man göra? Har jag missat något, ska färgen torka längre eller ska man göra sådär med spraylack bara en annan sort?
Kanske ska lägga till att jag använder montana gold sprayburkar.
/Johan
När du lackar, tänk på att ta väldigt tunnt första vevan för att binda färgen. så kör nån klarlack på spray, väldigt tunnt och knappt täckande. Så länge lacken inte rinner så brukar det flesta färgerna funka..
Kommentera