Mitt torkhjul
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Torkhjul för betestillverkning!
Collapse
X
-
Bra gubbar Nu börjar ni komma igång :-) snygga bilderUrsprungligen postat av Gäddman Visa inläggAll wood.
Spelar det någon roll om dom snurrar horisontellt eller vågrät
//Kentha
Kommentera
-
Håller på med ett liknande fast större.Ursprungligen postat av Marsupilami Visa inläggMitt torkhjul
Gillar att det även är lagrat i motoränden, discobollsmotorn kan inte klara så värst mycket axial belastning.
Kommentera
-
Nä, det gör den inte heller. Min gick sönder i helgen.Ursprungligen postat av Stampe Visa inläggdiscobollsmotorn kan inte klara så värst mycket axial belastning.
Kommentera
-
Mitt nya hjul. Laser utskurna hjul i 1,25mm plåt,5 gängstänger a`50cm, stålram så det står stadigt och svart och silver pulver lack på det och en motor till en fläkt(spjällmotor).Allt till en kostnad av 40kr.(gängstängerna).Hoppas att det funkar baraSenast ändrad av gäddslaktarn; 2008-01-07, 18:16.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
[Mitt nya hjul. Laser utskurna hjul i 1,25mm plåt,5 gängstänger a`50cm, stålram så det står stadigt och svart och silver pulver lack på det och en motor till en fläkt(spjällmotor).Allt till en kostnad av 40kr.(gängstängerna).Hoppas att det funkar bara[/QUOTE]
Det var snyggt Gäddslaktarn.Jäkligt snygg kul att fotona börjar ramla in nu
//kentha
Kommentera
-
Min maskin som jag fick i present av svärfar, Rolle, nu när jag hade min 50årsfest.
Rolle är en riktig uppfinnarnisse som är fena på modeller och motorer.
Hjulen skulle väl egentligen suttit på en golfkärra, men där hamnade de aldrig.
Motorn servomotor som egentligen är till för att stänga kranar o dyl inom industrin. Den matas med 9 volt genom en gammal transformator som tillhört någon batteriladdare. Ursprungs matningen var 24 V men den är trots den lägre spänningen urstark.
Kaftöverförinen sker med ett svetsat plastrem och ett spår i hjulet.
Den funkar utomordentligt.
Simma lugnt
Uttern_

Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
Kommentera