Finns det nån som vet och kan säga om det spelar nån roll om man torkar betena horisontellt eller vertikalt,finns det något bättre eller sämre?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Torkhjul för betestillverkning!
Collapse
X
-
Torkade horisontellt i början men tyckte att det blev bättre när jag bytte till vertikalt, detta kan även varit en inbillning
Kanske första lagret vertikalt och andra horisontellt vore bra ???
Lacken rinner ju lite olika beroende på läge.
Kommentera
-
Jo jag har också kört vertikalt och fått bra resultat åsså har jag ju redan gjort ett nytt torkhjul för vertikal körning så de får nog bli så.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
Då kanske man skall göra ett flexibelt torkhjul där man både kan köra vertikalt och horisontellt om det nu spelar någon roll ???.Ursprungligen postat av gäddslaktarn Visa inläggJo jag har också kört vertikalt och fått bra resultat åsså har jag ju redan gjort ett nytt torkhjul för vertikal körning så de får nog bli så.
Någon som har erferanhet av det .....Ha de
//KenthaSenast ändrad av Fiskepappa; 2008-03-04, 19:48.
Kommentera
-
Går ju om man gör ett liknande som Marsupilamis.Ursprungligen postat av Fiskepappa Visa inläggDå kanske an skall göra ett flexibelt torkhjul där man både kan köra vertikalt och horisontellt om det nu spelar någon roll ???.
Någon som har erferanhet av det .....Ha de
//Kentha
Har precis blivit färdigt med mitt, lagrad axel samt tar 5st beten.
Kommentera
-
Fick klart mitt torkhjul igår.
Den fick gå inatt, när jag kom ut imorse så hade den stannat.. Slangen gled på axeln, visste att det inte skulle hålla till 100% men förstärkte tillfälligt med ståltråd och tejp
Iaf: Hur skall man göra övergången bättre från axeln, så det inte stannar eller glider?
Tacksam för svar!
Kommentera
-
En sprint genom slangen och axeln om du inte redan har detUrsprungligen postat av Szaaz Visa inläggFick klart mitt torkhjul igår.
Den fick gå inatt, när jag kom ut imorse så hade den stannat.. Slangen gled på axeln, visste att det inte skulle hålla till 100% men förstärkte tillfälligt med ståltråd och tejp
Iaf: Hur skall man göra övergången bättre från axeln, så det inte stannar eller glider?
[ATTACH]10039[/ATTACH]
[ATTACH]10040[/ATTACH]
Tacksam för svar!
Kommentera
-
Kör med det nu! Klurade ut det själv! =DUrsprungligen postat av AsEtt Visa inläggEn sprint genom slangen och axeln om du inte redan har det
Men tack ändå!
Kommentera
-
Ja då var det dags för mitt hjul att komma upp,det är helt demonterbart om man eventuellt har lite med plats.Den har även lager från ett par rolerblades.Har även haft vissa funderingar på om man skulle ha skjutbara stänger med en krokodilklämma längst fram,samt att man låser stången med en sprint eller något.då skulle man få plats med säkert det dubbla .Den det får bli en vidareutveckling i så fall.Senast ändrad av Fiskepappa; 2008-02-08, 08:13.
Kommentera
-
Kommentera