skaffa tenn istället, smälter mycket snabbare!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var kan man köpa bly ?
Collapse
X
-
Jag har bly för kanske 40-50 beten hemma nu och det kostade mig inte en krona. Stavar i 10mm och ungefär 8-9cm långa smälta ifrån balanseringsvikter.Ursprungligen postat av Mag Visa inläggVisst är mässing dyrare än bly, men svindyrt tycker jag iof sig inte att det är ... handlade mässing som räcker till ca 8-10st 170mm beten nyligen, kostade hela 95kr
Fish On!
Kommentera
-
Låter sjysst. Själv fortsätter jag använda alternativa metallvikter framför att smälta bly, oavsett om det är gratis eller ej. Tycker det funkar bättre för mitt sätt att tillverka och vikta beten helt enkelt. Lycka till med betessnidandet.Ursprungligen postat av Henk Visa inläggJag har bly för kanske 40-50 beten hemma nu och det kostade mig inte en krona. Stavar i 10mm och ungefär 8-9cm långa smälta ifrån balanseringsvikter.
Kommentera
-
Nej tack, men lämna det till skroten!
Ursprungligen postat av Marsupilami Visa inläggJag hittade ett ton bly på jobbet idag.
Någon som vill ha?
Kommentera
-
Använd vangt stål i stället om du inte vill använda bly.Ursprungligen postat av Mag Visa inläggVisst är mässing dyrare än bly, men svindyrt tycker jag iof sig inte att det är ... handlade mässing som räcker till ca 8-10st 170mm beten nyligen, kostade hela 95kr
stål kostar ca 10 kr/kg o mässing 70kr/kg fick jag höra när jag sågat till en mässing bit på typ 5kg i skolan för att göra lod till min homemade djuprigg, som tur var han jag inte svarva till deninnan de upptäckte mej.
I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
Kommentera