e-tex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

e-tex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• e-tex

Tänkte höra lite om e-tex. Är det någon form av epoxy och heter det något mer än e-tex, har sökt på nätet men inte fått upp något. Någon som vet var man kan köpa det och vad det kostar.

Kommer dagen efter du har beställt.
    www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
      http://www.128810.webshop.eurovator....5&sub=0&page=1

Kommer dagen efter du har beställt.
      jag köpte exakt den som du länkade, har räckt till 4 lager på 20 beten och det är lite mer än hälften kvar, så drygt är det! och det är värt varenda krona!

ett tips! när du blandar så blanda inte mer än 10ml till tex 7 beten.

//Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
        jag köpte exakt den som du länkade, har räckt till 4 lager på 20 beten och det är lite mer än hälften kvar, så drygt är det! och det är värt varenda krona!

//Linus
        Menar du 10ml totalt ???
        Själv så blandar 10ml till ett bete, och då är blir det inget kvar.
        Jag kanske lägger på för tjockt men inget rinner av iallafall.
        www.stampelures.se

Kommentera

hmm

då lägger du rätt tunna lager, jag skulle uppskatta att jag blandar ca 15ml till 4 beten, per lager alltså.

Men naturligtvis gör man som man vill bara man får ett bra resultat i hjulet och att lacken blir tillräckligt stark/tjock, om den skall stå emot gäddattacker dvs.

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg

//Linus
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx Visa inlägg
            då lägger du rätt tunna lager, jag skulle uppskatta att jag blandar ca 15ml till 4 beten, per lager alltså.

Men naturligtvis gör man som man vill bara man får ett bra resultat i hjulet och att lacken blir tillräckligt stark/tjock, om den skall stå emot gäddattacker dvs.
            om man lägger på för tjockt lager så tar det ju evigheter innan det torkar, jag torkar mina hängande i pannrummet dvs i ca 35 grader. då tar det 1dygn så är det torkat med ett tunt lager.
            Första omgången jag blandade till beten så överskattade jag mängden enormt, jag blandade ½dl till 3 beten.. ni kan gissa hur det blev med det. smart som jag var så plastade jag in lacken i gladpack i hopp om att det inte skulle torka, men dagen efter så var jag ett dl mått fattigare och ½dl lack fattigare man lär sig av misstagen, därför kör jag hellre mindre mängder så jag får göra mer om det inte skulle räcka.. hällre att det inte räcker än att det blir över, eller hur???

//Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
              Menar du 10ml totalt ???
              Själv så blandar 10ml till ett bete, och då är blir det inget kvar.
              Jag kanske lägger på för tjockt men inget rinner av iallafall.
              ja! 10ml till 7 beten brukar vara lagom för mig, dvs 5ml härdare och 5 ml av den andra smeten

Kommentera

Går det inte att doppa beterna så man får ett tjockare lager på engång och sedan hänga upp det i ett torkhjul?

Kommentera

säkert

säkert funkar det men då behöver man väl bland ihop 2 liter om hela betet skall doppas i en burk....sen har man bra mycket över som man får slänga....

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
                  Går det inte att doppa beterna så man får ett tjockare lager på engång och sedan hänga upp det i ett torkhjul?
                  Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
                    det är 2 komponent lack, så det torkar när du satt samman båda delarna varken du vill eller inte. så det vore bara slöseri att göra så

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X