Spackla - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spackla

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spackla

Hej på er alla goa vänner.

Jag tänkte tipsa om det spacklet jag använder för att fylla igen hål med på mina beten o samtidigt fråga vad ni använder för spackel för att fylla igen blyhål mm.

Jag kör med kemiskt trä från biltema, det kostar ca 60 spänn,
    det blir inga bubblor i som med epoxy lim o det går skitlätt o slipa. Jag tror det är ca 3 dl i burken

Skriv vad ni använder o hur det funkar så kan man jämföra o se om det finns bättre alternativ.

Det skulle va kul o veta vad t.ex Jaraal använder eftersom han kör miljöracet.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Förut använde jag pp100 men har nu även jag gått över till kemiskt trä från PP, fungerar kanon för mig.
    www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
      Förut använde jag pp100 men har nu även jag gått över till kemiskt trä från PP, fungerar kanon för mig.
      Ja, jag tror det är ungefär samma smörja, vad kostar det från plastic padding då?

Kommentera

du kan använda trälim och sågspån billigt billigt
        jag använder ibland propionat att fylla trådskåran med använder det till att limma genomgående tråd och ibland även skeden
        Senast ändrad av Gruvis; 2008-01-25, 21:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
          Ja, jag tror det är ungefär samma smörja, vad kostar det från plastic padding då?
          Kommer inte ihåg men säkert en hundring, säkert samma innehåll.
          www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
            du kan använda trälim och sågspån billigt billigt
            jag använder ibland propionat att fylla trådskåran med använder det till att limma genomgående tråd och ibland även skeden
            ja körde en variant på det först fast epoxy o spån men det blev inte särkillt jämt men det kanske funkar bättre med trälim.

Kommentera

Roachmaster: Jag använder inget spackel överhuvudtaget. Det blir enklast så. Tidigare använde jag ett spackel som var mycket bra, hårt, lättputsat men med mycket kraftigt lösningsmedel i samt att det fina dammet( om det var cancerogent eller allergogent vet jag inte, antagligen) som produceras vid slipning hade en tendens att fara över allt, dessutom så var spacklet brandfarligt. Jag kom till ett vägskäl där jag var tvungen att välja och där fokus ligger nu på att få bort allt som kan skada mig, min familj eller naturen.
              MVH Jari Aalto "Jaraal"

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
              Hej på er alla goa vänner.

Jag tänkte tipsa om det spacklet jag använder för att fylla igen hål med på mina beten o samtidigt fråga vad ni använder för spackel för att fylla igen blyhål mm.

Jag kör med kemiskt trä från biltema, det kostar ca 60 spänn,
              det blir inga bubblor i som med epoxy lim o det går skitlätt o slipa. Jag tror det är ca 3 dl i burken

Skriv vad ni använder o hur det funkar så kan man jämföra o se om det finns bättre alternativ.

Det skulle va kul o veta vad t.ex Jaraal använder eftersom han kör miljöracet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jaraal Visa inlägg
                Roachmaster: Jag använder inget spackel överhuvudtaget. Det blir enklast så. Tidigare använde jag ett spackel som var mycket bra, hårt, lättputsat men med mycket kraftigt lösningsmedel i samt att det fina dammet( om det var cancerogent eller allergogent vet jag inte, antagligen) som produceras vid slipning hade en tendens att fara över allt, dessutom så var spacklet brandfarligt. Jag kom till ett vägskäl där jag var tvungen att välja och där fokus ligger nu på att få bort allt som kan skada mig, min familj eller naturen.
                MVH Jari Aalto "Jaraal"
                Okej är det därför det är som inbuktningar där vikterna sitter på dina beten?

Jag antar att du inte har bly i hålen , men vad är det du använder som vikter i då?

Kommentera

Jag använder 10 mm blyhål ock borrar till "tappar" som används när man gömmer skruvskallar. Lite lim i hålet och en trätapp som är lite längre än hålet. Lätt att bearbeta och är av samma material som jerken.
                  Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av schabaa Visa inlägg
                    Jag använder 10 mm blyhål ock borrar till "tappar" som används när man gömmer skruvskallar. Lite lim i hålet och en trätapp som är lite längre än hålet. Lätt att bearbeta och är av samma material som jerken.
                    Det var ingen dum ide.
                    Jag har funderat på nåt liknande själv, men hur blit det i skarven mellan tappen o själva träbiten (betet) blir det inte ett litet mellanrum där?

Var går det att få tag i en sån borr då?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X