bete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bete

hej söker en bra betestillverknings hemsida på svenska,
    sedan unndrar jag vad ni använder för sandpapper på slutet för att det inte ska bli en träig look på betet tror ni 320 räcker ?, eller måste man köra 500 våtslip,
    Sen unndra ja hur lång tid det tar för ett nytt syre att bli riktigt bra,

denka ;D

Denka: 220:s slippapper duger gott! Det beror givetvis lite på vad du lägger på träet! Jag lägger en båtlack direkt på det impregnerade träet så jag gör bara en mellanslipning med mycket fint slippapper och sedan är det bra. På frågan hur länge det räcker för ett nytt syre att bli bra! Det hänger bara på dig och vad har för målsättning med din hobby. Att ha delmål eller kvoter är inte helt fel. Exempelvis, denna vecka skall jag ha skissat på 100 färgkombinationer till mina beten eller denna vecka skall jag söka info om viktning på nätet och samla allt i en pärm. Veckan därpå analyserar du infomationen. Det gäller att vara nyfiken för det ena leder till det andra. Sedan läste jag i en bok om hur erfarenheter formar hjärnan bla om hur lång tid det tar att bli expert på någonting. Författaren resonerade att det tar mellan 5-10 år att bli väldigt duktig på det man håller på med under förutsättning att man utvecklas hela tiden och att man brinner för det man håller på med. Rätt eller fel, jag vet inte men det gäller att ha ett brinnande intresse för det man gör. MVH Jari Aalto "Jaraal"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
    17 svar
    1 094 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sadda
    av Sadda

Arbetar...
    X