Blyning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blyning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blyning

vet att de finns många trådar om det hära. och det jag har läst och fått fram hur man får en side 2 side gång på betet är att man ska blya en långt fram och en långt bak. men när man har gjort de vill betet gärna lägga sig på sidan så jag ta en i mitten också så den får balansera upp betet. Men när ja prov fiskar det så får ja ingen riktig side 2 side gång den åker lite åt sidan sen dyker den bara. Hur gör jag ?
    har 2 bilder hur det ser ut också.

Betet är 15 cm långt och 4 cm hög.
    hur långt jag tagit in blyningen ser ni på siffrorna och omkretsen på hålet är 8 mm.

Om det lägger sig på sidan så blyar du nog för djupt.

Testa att blya grundare så att du får en låg tyngdpunkt du kan även gå upp i dimension på blystavarna för att inte behöva sätta dom så djupt.
    Jerkbait är en dyr sjukdom...

www.BrunnbergLures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av A4_TC Visa inlägg
      Om det lägger sig på sidan så blyar du nog för djupt.

Testa att blya grundare så att du får en låg tyngdpunkt du kan även gå upp i dimension på blystavarna för att inte behöva sätta dom så djupt.
      aah provade igår med att lägga blyning till lite mindre än hälften men då la de sig bara på sidan när man jerkade den. nu har ja den mellan 10 och 8 mm från hälften. är lite rädd att gå upp till högre dimensioner då borren lätt kan ha sonder betet :/

Kommentera

Hade problem innan med att ett bete la sig mycket på sidan. Och lösningen va i mitt fall samma som nämnts redan, blya grundare och öka istället dimensionen på borret. Använd ett bra borr och var noga med att centrera viktningen så blir det bra. Sen kan du fylla igen med kemisktträ och slipa ned det så får du en fin form på betet ändå.

Kommentera

Om du inte vill använda ett större borr kan du borra fler lite mindre hål fast tätt
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Det kan bli lättare att vikta betet om du går ned i dimension på bredden. Har du viktat betet så att det hänger horisontellt? Jag har haft liknade problem i början av min karriär. Jag löste det med två viktningställen enbart. Min erfarenhet är att gången kan vid vissa fall bli hämmad av tre viktningställen. Att borra ett större men grundare hål vid buken och ett bak vid stjärten kan vara en lösning. Vad vet jag?

Kommentera

Jag skulle ha flyttat in dom yttre viktningen lite närmare mitten samt struntat i mittenblyt.
              Eller bara vikta på mitten, bara att prova sig fram.
              Två hål efter varandra brukar vara bättre än ett djupt.
              Borde få fin gång på den formen, bara att kämpa på.

Lycka till ---Stampe---
              www.stampelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
              17 svar
              1 123 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X