lim och spackel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lim och spackel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lim och spackel

Spelar det någon roll vad man har för lim till öglorna och vilket spackel man använder?
    Borde ju funka med vanligt trälim och finspackel eftersom det ändå ska lackas över sen..
    Håller precis på med mina första testbeten och behöver lite tips å trix..
    www.kamikazefishing.blogspot.com

Spacklet kan du använda till ögglorna också, trälim är jag nog inte så säker på att det skulle funka så bra. Själv använder jag 2-komp. epoxy till ögglorna och finspackel till att lägga igen blyhålen.
    Fish On!

Kommentera

Jag skulle inte rekomendera nått annat lim än 2komponents epoxi, det är bra mycket kraft som ska slita i dom. Trälimmet fäster nog inte så bra i öglorna heller skulle jag tro.
      Spackel har nog inte så stor betydelse, bara det blir hårt och inte löses upp av lacken. Men tänk på att spacklet kommer påverka flytförmågan.

Kommentera

epoxi till öglor och pp100 som spackel. Tycker inte att vanligt finspackel blir tillräckligt hårt.
        Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddslaktarn Visa inlägg
          epoxi till öglor och pp100 som spackel. Tycker inte att vanligt finspackel blir tillräckligt hårt.

Ok. Tack så mkt.
          Köpte faktiskt hem 2 komp epoxylim när jag köpte spackel, men trodde inte man nödvändigtvis behövde använda det.. Ska börja med det nu!

Spackel och flytförmågan är lite lurigt det där.. Dom testjerkarna jag gör nu är utsågade av ett slags hoppressat pallmaterial så jag får ju ändå vikta om dom sen när jag köper trä.. Kul å testa gången innan man börjar på riktigt.
          www.kamikazefishing.blogspot.com

Kommentera

Jag kör med epoxy och som spackel kör jag marin expoyfiller funkar kanon bra. Har hittils inte släppt.
            Perra Karlsson
            Team Fishfire

Kommentera

Ursprungligen postat av Ruffejägarn Visa inlägg
              Ok. Tack så mkt.
              Köpte faktiskt hem 2 komp epoxylim när jag köpte spackel, men trodde inte man nödvändigtvis behövde använda det.. Ska börja med det nu!

Spackel och flytförmågan är lite lurigt det där.. Dom testjerkarna jag gör nu är utsågade av ett slags hoppressat pallmaterial så jag får ju ändå vikta om dom sen när jag köper trä.. Kul å testa gången innan man börjar på riktigt.
              Jerkarna kommer att gå HELT annorlunda i riktigt trä så egentligen har du inget för att inte testa i det träslag du ska göra dom i på en gång.
              Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
              17 svar
              1 102 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X