Tja, har blivit så trött på att alltid stå och blåsa på dragen efter lackningen, finns det något lättare och snabbare sätt så skulle jag vara tacksam om ny kunde dela med er av kunskapen om detta.
vänta tills etexen är lite "segare", alltså härdat en stund, 10-20 min. Jag brukar även andas lite lätt i blandkoppen för att förinta bubblor, värmer även betena med brännare innan de sätts i torkhjulet, tycker inte man behöver andas så mycket då , på betena alltså, lite brukar jag andas på dem också förstås.
Men om du har problem med andra fenomen med lacken kan det bero på en hel del annat....
Kanske en liten hjälp...
Perx
Tja, har blivit så trött på att alltid stå och blåsa på dragen efter lackningen, finns det något lättare och snabbare sätt så skulle jag vara tacksam om ny kunde dela med er av kunskapen om detta.
Tändare funkar inte,brinner inte riktigt rent. Du vet om man håller nått i lågan så börjar det att ryka svart,då kommer det att fastna i e-texen. Använder själv en butangas brännare från jula.
Tändare funkar inte,brinner inte riktigt rent. Du vet om man håller nått i lågan så börjar det att ryka svart,då kommer det att fastna i e-texen. Använder själv en butangas brännare från jula.
Meee to.... någon bubbla blir det alltid men detta är klert bästa sättet.
Och har man inget jula i närheten så går det lika bra med biltema, clas olsson mm.
Kostar runt 100-200 kr, tror min kostade 140 ungefär från biltema och då är det brännare + att man får köpa till refiltuber med gas när de tar slut.
Funkar toppen!
I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
jag fick en annan fundering men har inte testat den själv, kan man inte köra med en varluftspistol i stället för en brännare??? borde ju bli samma efekt eller
jag fick en annan fundering men har inte testat den själv, kan man inte köra med en varluftspistol i stället för en brännare??? borde ju bli samma efekt eller
Kommentera