Torkjul - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torkjul

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torkjul

Jag funderar över torkjul eller framför allt mortorn till torkjulet. Jag använder mig av en motor till en dico kula men när jag kör tyngre jerks och flera stycken så orkar den inte mä å driva runt.

Vad fins det för andra alternativ.

Ursprungligen postat av jonas.b1b Visa inlägg
    Jag funderar över torkjul eller framför allt mortorn till torkjulet. Jag använder mig av en motor till en dico kula men när jag kör tyngre jerks och flera stycken så orkar den inte mä å driva runt.

Vad fins det för andra alternativ.
    Har hört att en batteridriven grillmotor (sån som man använder till tex kyckling) funkar bra!

Typ en sån här:

Kommentera

okej har du använt en sån själv??? och i så fall vart har du inhandlat det??

Kommentera

Ursprungligen postat av jonas.b1b Visa inlägg
        okej har du använt en sån själv??? och i så fall vart har du inhandlat det??
        BAUHAUS har en grill motor för 170:- pallar mer änn dom där
        sketna disco bolls motorerna

Kommentera

Själv har jag en motor till en köksfläkt,INTE självaste sugmotorm utan en som öppnar ett spjäll.
          Är på 24 volt,men driver den med en 12v laddare av typ mobilladdare som jag kopplat till en dimmer så jag kan reglera antalet rotationer från 1- 20 varv/min typ. Går att driva den med en mobilladdare också (3,7volt.) Axeln som kommer ut från motorn är formad så här . D Som ett D alltså. Hör av dig om du har användning för en sån motor så kan jag fixa. Körde sist iaf 16 beten i torken och det var sommar lätt. FIck strömmavbrott en gång och då drev jag den med skruvdragar batteriet.
          Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

har kört denna motor från elfa.se art nr 54-490-12 med denna växellåda art nr 54-490-38 ! har hållit bra i flera år nu

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
            17 svar
            1 076 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X