Mitt etex härdar inte! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt etex härdar inte!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mitt etex härdar inte!

Jag har problemet att etexet inte härdar, detta trots att jag nu senaste gången blandade 30%bas och 70% härdare så är det efter 3 dagar fortfarande klibbigt.
    Jag lägger på tunna lager och blandar väl. Förpackningen är inhandlad för drygt ett år sedan. Är det som med härdare till plast att det tappar effekt ju äldre den blir?

Mvh Filip

kan inte tänka mig att du skall behöva överdriva prop. så. 50/50 och rör runt i 10-15 min brukar funka för mig. blandade kortare tid innan eller bara rörde runt och det räckte verkligen inte.. men det kanske kan bli för gammalt.? lycka till /J

Kommentera

kan bero på att det är för kallt i rummet.
      Sen ska du blanda 50/50.
      vänta ungefär 2-3 dagar innan det blivit riktigt hårt.

Kommentera

50/50 och rör om ordentligt. Har ingen aning om det kan bli för gammalt.
        Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Använd inte gamla grejor skulle tro att härdaren blir kass gäller definitvt härdare till polyester iaf tro mej hårt intjänade erfarenheter
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
            Jag har problemet att etexet inte härdar, detta trots att jag nu senaste gången blandade 30%bas och 70% härdare så är det efter 3 dagar fortfarande klibbigt.
            Jag lägger på tunna lager och blandar väl. Förpackningen är inhandlad för drygt ett år sedan. Är det som med härdare till plast att det tappar effekt ju äldre den blir?

Mvh Filip
            ditt problem ligger i att du SKA blanda 50/50 har e-tex som är långt äldre än 1 år ! gammal e-tex brukar bli grummlig värme gör den klar igen

TAMTAM Använd inte gamla grejor skulle tro att härdaren blir kass gäller definitvt härdare till polyester iaf tro mej hårt intjänade erfarenheter

är det härdaren som blir gammal? eller polyester n ?

Kommentera

Bägge delarna men härdaren mycket fortare.....
              Använd aldrig härdare äldre än någon månad för att inte riskera bortkastat jobb billigare köpa ny när du behöver tro mej vet
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Bägge delarna men härdaren mycket fortare.....
                Använd aldrig härdare äldre än någon månad för att inte riskera bortkastat jobb billigare köpa ny när du behöver tro mej vet
                ok har upplevt att polyestern härdar dårligt när den blir äldre men alldrig härdaren ! all plast vi använder på jobbet är datum märkt men inte härdaren , har alldrig tänkt på att den åldras , det är nog nått jag måste hålla bättre koll på ....

Kommentera

etex är väl ändå en epoxi, inte en polyester??
                  Brottar fett...

Kommentera

tack för svar, verkar som att jag blandar för lite.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X