C&W Epoxy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C&W Epoxy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• C&W Epoxy

Tjenare!

La igår första lagret med Wolfens Epoxy På två st hellhounds!

Tänkte nu höra om lite saker angående pensling av detta!

ska man pensla tjockt eller tunt?

hur får jag bort ''bubblorna''? det vart lite bubblor,dock bara på ena sidan på bägge dragen!? testade att elda lite med en tändare precis då jag lagt på det men utan framgång:=(

vad rekomenderar ni för pensel till detta?

JAg lät dom hänga vertikalt och torka då jag inte har ngt tork hjul än..

men tyckte det torkade riktigt jämt och utan ngn rinning på dom!
    detta var då väldigt positivt!

skit fiske!

//patrik

Butantändare är ganska bra för att få bort bubblorna med. Inte grilla direkt på betet, utan en bit från. Det är koldioxiden som gör att bubblorna försvinner, du kan lika gärna blåsa på betet. Dock blir resultatet inte detsamma som med brännare. Att pensla tjock på bete är alltid bra. Men med C&W epoxy får man i regel väntar 10-30 min innan den börjar tjockna lite. Pensel spelar ingen direkt roll. Bara den är gjord för lack och att den inte fäller strån så duger vad skit som helst
    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

ok:=)

tack för ett riktigt bra svar!
      får se till att flåsa liete på det då:=)

Kommentera

Jag har nu inte provat detta på beten, så häng inte mig om det inte funkar. När jag "lackar" spölindningar med spöepoxy (Flexcoat) och gör en del typer av flugor med samma epoxy, hettar jag upp limmet för att det skall bli mer tunnflytande så att det tränger in lättare i materialen, då den blir upphetta försvinner även luftbubblorna. För mina ändamål har det funkat mycket bra, ett plus för mig har varit att Flexcoat:en efter upphettning har härdat snabbare, men det kan kanske vara en nackdel i detta fall.

Kommentera

ingen framgång utan test!:=)

ska prova båda förslagen så får vi se hur det blir!

Kommentera

Har någon tips på billiga (små) penslar som funkar till epoxi? Eller duger det att dutta på med t.ex. tandpetare (för smådetaljer) och glasspinne (för större ytor).

Hittar billiga på E-bay men jag har inte behov för 100-pack.

Är penslarna att anses som engångsartikel eller går de att tvätta?
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Har någon tips på billiga (små) penslar som funkar till epoxi? Eller duger det att dutta på med t.ex. tandpetare (för smådetaljer) och glasspinne (för större ytor).

Hittar billiga på E-bay men jag har inte behov för 100-pack.

Är penslarna att anses som engångsartikel eller går de att tvätta?
              En del kör med billiga Habo penslar och kastar dom efter användning och några tvättar dom och kör med samma pensel hela tiden. Har inte prövat det sistnämnda och kommer inte ihåg exakt vad dom tvättar dom i men det går att ta reda på.
              Men en del kör med silikonpensel som lacken går att plocka bort efter den stelnat i måttliga mängder ska påpekas annars finns det risk att stråna går av. Jag köpte min på Ica för en 30kr och är nöjd, den nackdel jag ser är att den är lite svårare att komma åt vid första lagret om du har karvade beten med fjäll,gälar osv men annars funkar det fint.

Kommentera

Tack för tipsen!

Första projektet blir en lagning på ett spö där jag ska förstärka en topp som spruckit.
                Det är den holken feedertopparna skjuts in i. Jag tror att en glasspinne blir bra till första lagret men en pensel måste ändå användas då flera varv ny grafitväv ska på.

Sedan ska några öringdrag förseglas med epoxi.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                17 svar
                1 076 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sadda
                av Sadda

Arbetar...
                X