Vp rör,(elrör) med skruv i ena änden som man fäster betet i, och skarvmuff sittandes i hjulet så man kan ta loss vp röret.
svetsade en ställning, trä går lika bra.
En 24 volts motor som är kopplad till en 12 volts transformator
som i sin tur är kopplad till en dimmer,då kan jag reglera farten.
Har en motor liggandes,går att köra med typ en mobilladdare. Axeln är inte helt rund utan halvmåne formad. ( D )
Vp rör,(elrör) med skruv i ena änden som man fäster betet i, och skarvmuff sittandes i hjulet så man kan ta loss vp röret.
svetsade en ställning, trä går lika bra.
En 24 volts motor som är kopplad till en 12 volts transformator
som i sin tur är kopplad till en dimmer,då kan jag reglera farten.
Har en motor liggandes,går att köra med typ en mobilladdare. Axeln är inte helt rund utan halvmåne formad. ( D )
Halloj!
Skulle ngn kunna förklara hur man tillverkar ett torkhjul?
MVH Micke
Byggde något liknande fast i metall och med syftet att grilla stora mängder, plus givetvis att styla lite med en helt onödig pryl.
Vi byggde vår så kallade "korvgrillningsmaskin" ,som även fungerade för mindre spädgrisar, med hjälp av lillebrorsans technolego. Det som vi bedömde som den största utmaningen var att få rätt hastighet vilket var väldigt lätt att reglera genom att bygga växellåda med en massa kugghjul i.
Vi körde med maskinen i kanske tre år på olika läger till dess att ångmaskinen som vi hade som drivkälla sprang läck.
Bygger du med växellåda behövs det bara en väldigt liten motor typ leksaksmotor, radiobiletc, som du kan driva antingen via batteri eller via transformator.
Hej, Tok-Torsten
Går och lurar på att köpa en motor till kebabgrill. Vill utöka mitt hjul då det just nu bara tar 24 stycken. Fick höra att just motorn till denna grill ska fungera rätt bra. Lösningen som Slaktarn har kör även jag på mitt hjul. Håller på att ta fram nya hållare i betet till mitt hjul. När man målar om beten att man kan sätta direkt i öglan, istället för att ta bort öglan från betet...
Kommentera