Torkhjulsproblem ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torkhjulsproblem !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torkhjulsproblem !

Har nu blivit klart med torkhjulet. Men när jag kör igång det så hackar det fram på ett visst ställe. Trodde inte det skulle göra någon skillnad så körde igång att etexa 10 beten. Såg bra ut i början men när jag kom ut i morse så hade det bildats en ganska stor klump, antingen där fram eller där bak på varje bete. Vissa mer vissa mindre. Är det pga hjulet eller tar jag för mycket lack på en gång?

Tacksam för svar!

Placera om betena så du får jämnvikt på hjulet. Om du som på bilden har 8 beten, sätt 2st på varje sida.
    Sätt in en bräda till mellan torkhjul och motor med ett kullager i. Kan vara bra för motorn att inte skall bära upp hjulets vikt.
    Senast ändrad av ELWE; 2009-11-19, 16:22.

Kommentera

Precis. Motorn klarar inte av att snurra hela vikten. Du bör sätta en planka till imellan som Elwe säger. Jag hade samma problem först. Nu går det hur fint som helst.

Kommentera

Hade jämnvikt från början men tog bara bort några beten för att kolla på dem. Tack så mycket för svaren! Hoppas det blir bättre.
        Mvh

Kommentera

Jag har gjort mitt torkhjul på liknande sätt fast med plats för 16 beten, motorn gör precis som du säger den hackar på ett visst ställe på varvet. Jag har trots det inte några problem med ansamlingar med lack på betena.
          Testa att ta mindre lack på betena, och kör en extra gång istället.

Kommentera

Jo, testa köra fler tunna lager.
            Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Du bör placera en planka imellan motorn och hjulet så motorn slipper ta all vikt. Jag gjorde precis som dig i början. Det funkade men gick inte jämnt. Men har nu svetsat ett riktigt med hjälp o råd av flera andra här på fiskesnack. Kan skicka bild om du vill. Lycka till.

Kommentera

samma hände för mej men min hackar inte, hade för tjockt lager

Kommentera

Min torkhjul, hackar, gnäller och är allmänt skevt, men har inte haft några direkta problem med ansamlingar!

De gånger det faktiskt blivit "Hump backs" på betena så har detta berott på att jag försökt snåla med lackan, dvs. vill inte ha något över
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                  17 svar
                  1 094 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda

Arbetar...
                  X