behandling av jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behandling av jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• behandling av jerkbait

hej jag har några frågor angående betestillvärkning. jag håller på med ett jerk bait på slöjden i min skola. jag har blyat betet och har kommit till den delen då man ska måla och fixa.

mina frågor är då ..

Är det ett måste att behandla betet med oljor innan man målar och lackar eller kan man hoppa över det och lägga på några extra lager lack istället ? eller spricker lacket lätt så att det ruttnar ??

tacksam för svar

japp, annars blir det mkt lättare ruttet och skit... Jag håller också på i slöjden i skolan och ska göra min andra snart.... Hur blyar du ditt?+

Kommentera

hej. jag har gjort en wobbler hwmma av en vanlig rundstav utan blyning osv. elra beten är säker bättre o mer välgjorda. men jag målade bara och sedan lackade och lacken sprack ganksa snabbt. men trät är inte ruttet eller så. fast ja har inte använt den så mycke ja gjorde den mest på kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lootus Visa inlägg
        japp, annars blir det mkt lättare ruttet och skit... Jag håller också på i slöjden i skolan och ska göra min andra snart.... Hur blyar du ditt?+
        okej , men vad ska man behandla det med ? har hört nått om linolja med det tar väll ganska långtid innan det torkar? finns det inget annat som går snabbare ?

jag borrade 2 9,5mm hål 3,5 cm från kanterna och sedan fixade min slöjdlärare bly som vi slog i. men sedan testade vi den hur den låg i vattnet och den låg lite på sidan:/ men vi gorde ett hål till och slog i lite bly till, så nu ligger den perfekt i vattnet
        Senast ändrad av fiske_robin; 2010-03-09, 14:36.

Kommentera

någon som vet nått som går snabbare ?

Kommentera

Jag och många andra blandar 1/3 del t-röd i e-texen och pensla på och sätter i ett torkhjul, då suger träet in e-texen i träet. När det torkat i 10-12 timmar lägger jag på ett nytt lager e-tex UTAN t-röd, sen när det torkat är det bara att måla och lägga topplack.
            Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
            17 svar
            1 097 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X