Material till mjukbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Material till mjukbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Material till mjukbeten

Jag har tänkt mig på att tillverka egna mjukbeten typ Alien eel och Bullar. Var får man tag i gjutmassa (i Sverige)? Vilken typ tycker ni är bäst, Alumisol, Plastisol eller annat alt.
    [FONT=Comic Sans MS]De bästa grejerna gör man själv![/FONT]

Är det inte enklare att köpa stora shadar och smälta ner? Köp en dubbel kokplatta på rusta och ett par små kastruller och sen är det bara att köra

Kommentera

Grejen är ju att göra saker "från scratch", alltså tillverka formar och färga gjutmassan efter eget önskemål, inte vara hänvisad till redan färgade jiggar. Det funns ju utmärkta produkter på den amerikanska marknaden men finns det något liknande (eller samma) att få tag på i Sverige eller inom EU. det äär ju alltid problem met skatter och sånt när man tar hem från staterna. Det finns säkert kreativa betessnidare som håller på at meka egna mjukbeten utan att smälta om bef. mjukbeten. Var får ni tag i materialet...?

Kommentera

Largest selection of lure making supplies, rod building and fly tying materials at Lure Parts Online

http://www.lureparts.nl/ men då måste man beställa 90liter

Kommentera

Vente en ligne de produits pour la fabrication de leurres et accessoires de peche
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av dubbelut Visa inlägg
            Grejen är ju att göra saker "från scratch", alltså tillverka formar och färga gjutmassan efter eget önskemål, inte vara hänvisad till redan färgade jiggar. Det funns ju utmärkta produkter på den amerikanska marknaden men finns det något liknande (eller samma) att få tag på i Sverige eller inom EU. det äär ju alltid problem met skatter och sånt när man tar hem från staterna. Det finns säkert kreativa betessnidare som håller på at meka egna mjukbeten utan att smälta om bef. mjukbeten. Var får ni tag i materialet...?
            Hej,
            Jag har nästan ingne erfarenhet av att gjuta mjukisar. Jag har dock beställt från staterna ett par gånger och har inte haft några som helst problem. Tyvärr så är frakten så pass dyr att det nog kan löna sig att titta inom EU, inte minst UK nu när pundet är ganska billigt.

Kommentera

Exakt min tanke, att handla inom europa.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
              17 svar
              1 101 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sadda
              av Sadda

Arbetar...
              X