lackning av beten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lackning av beten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lackning av beten

Jag använder aristocrat som köpts på lundgrens. Fungerar utmärkt men hur gör ni med penslar och muggar.?
    kan man använda vita vanliga plastmuggar eller löser de upp sig? Hur gör man rent penslarna ? funkar lacknafta typ?

Vanliga plastmuggar funkar utmärkt, men penslarna är bara att slänga..

Kommentera

Jag använder medicinmuggar från apoteket, perfekt med volymmått på.

Kommentera

tackar!

Kommentera

engångssnapsglas från ica är percekt storlek tycker jag. sen hivas penslarna efter varje lager lack som läggs på. vill man snåla så kan man lägga dom i t-röd när man impregnerar betet... då sparas några kr och inte så noga då heller då jag sprutspacklar efter detta.

Kommentera

Köper små plastmuggar på Öb som är släta, lättare att få det bra blandat då.
            Penslarna kör jag med dom billigaste jag får tag i sen så slänger man dom bara.
            Köe själv med C&W lack men det är samma sak med alla dessa lacker.
            Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Köper grogg och snaps muggar på ica, fungerar riktigt bra engångspenslar köper jag från macken, eller någon annan random butik för mellan 5-10kr - kasta efter varje lackning.

Klicka på bilden.

Kommentera

Hej på er. Nu är några nya modeller testade och efter vissa justeringar skall dessa sättas i produktion. Så till min fråga. Hur mycket lack ungefär är rimligt att räkna per jerkbait. Storlek är typ 15 cm, dvs ganska vanlig size. Tröttsamt att blanda för mycket.

Kommentera

Ursprungligen postat av DarkpikeRolle Visa inlägg
                  engångssnapsglas från ica är percekt storlek tycker jag. sen hivas penslarna efter varje lager lack som läggs på. vill man snåla så kan man lägga dom i t-röd när man impregnerar betet... då sparas några kr och inte så noga då heller då jag sprutspacklar efter detta.
                  Sprutspackling får du gärna utveckla. Det låter intressant, är det för att fylla ut porerna i eken? Vad använder du för spackel och hur fungerar det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebring Visa inlägg
                    Sprutspackling får du gärna utveckla. Det låter intressant, är det för att fylla ut porerna i eken? Vad använder du för spackel och hur fungerar det?
                    Impregnerar dragen först med t-rod och lack, sen ett lager lack på det efter 12timmar ca. då har du en fin impregnering. Som slutlig finish och grundmålning i ett så sprutar jag på 2 tunna lager sprutspackel. Vips så har du en fin yta och draget ser vitt ut när man målar med de andra färgerna. Blir du inte helt nöjd med finnishen så är det bara att gå på med fint sandpapper. Vill man ha ytan vitare så kan man dra på ett lager vitt med air-brushen men inget jag gör. Tänk på att ha andningsmask. Luktar rätt så starkt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 093 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X