kompressor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kompressor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kompressor?

jag ska köpa en air brush att måla beten med.
    då behöver man en kompressor jag vill köpa en från typ jula eller billtema
    VAd rekomenderar ni för kompressor?

Du bör ha i åtanke att nästan alla billiga kompressorer för ett jäkla väsen, går att dämpa genom en ljudfälla men har du möjlighet så köp en bra, tyst kompressor redan från början - inte så kul att behöva måla med hörselskydd på hela tiden
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

ok hur mycket skulle dom kosta och vart kan man köpa dom?

Kommentera

Först ska du nog fundera över vilka behov du har samt din budget.
        Har du utrymme för en stor kompressor eller måste du ha en kompakt variant?
        Vilka krav på kompressorns prestanda har du?
        Ska det vara en dedikerad AB-kompressor eller vill du kunna använda den även till annat?
        Känns som att man först måste fundera på vad man vill ha samt hur mycket man är villig att betala, sen är det dags att börja leta.
        Tror du får bäst hjälp på ett modellbyggarforum, där verkar var och varannan köra med AB och det finns en uppsjö trådar där de dividerar om bästa kompressorn.
        Själv köpte jag en 15-liters från DUAB Huset, tror den låg runt 2300kr, relativt tyst och hyfsad luftkapacitet.
        Sen byggde jag ett rör-system med extra tank samt filter och regulator, så systemet är uppdelat i en hög- och en lågtrycksdel med en 4-liters buffert-/reservoir-tank som utjämnar tryckvariationer orsakade av regulatorn och agerar reservoir nära AB:n. Rörsystemet i koppar kyler luften och man slipper därigenom den mesta fukten, denna dräneras bort på två punkter i slingan.
        Funderar på att även koppla in en extra 24-liters reservoir på högtrycksdelen om man vill köra lite tryckluftsverktyg, men det får nog anstå tills en massa andra projekt är avslutade.
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Jag kör med :

fungerar skitbra

Kommentera

Tjenare, det var visserligen ett tag sedan du lade upp ämnet, men tänkte bara säga att jag köpte en kompressor från Klas Ohlsson, kostade 750, relativt tyst och går bra. Dock hoppade den runt som bara den, men satte på ett par "gummi tassar" vilket löste problemet!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
            17 svar
            1 076 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Arbetar...
            X