Om jag köper en airbrush från jula för 299;- är den ngt att ha och vad måste jag tänkta på, köpa för att kunna använda ett bildäck som kompressor går det ens?? Ja allt som är bra att veta som nybörjare!
Airbrush från jula funkar perfekt. Dom flesta som målar beten började med just julas eller biltemas sprutor (nästan identiska) och det är många riktigt duktiga betesbyggare som fortfarande använder dom.
Köp en billig kompressor istället för bildäck, du får ett jämnare tryck och du slipper bygga nån specialkoppling för att få det att fungera. Sen slipper du pumpa ihjäl dig, du kommer bli mycket gladare i längden.
Viktig sak att köpa är en vattenavskiljare till slangen.
Den har varit uppe tidigare ja. TS har också skrivit i den tråden och fått svar på frågan. Kan skriva de jag läst här på forumet! (sök)
Om man vill ha ett bildäck som luftkälla så kan man åka på vilken mack som heöst och köpa en flaska bildäckslagning. Kapa av slangen som sitter på flaskan och stoppa i lämplig koppling i ena änden (som passar till din airbrush slang) och dra fast den med en slangklämma. Nu tar du bara den andra änden och kopplar på ett bildäck. Klart! Dock skulle jag som gjort som HR skriver och köpt mig en kompressor!
Den använder jag, fungerar väldigt bra. Kanske är lite dyrare än du hoppades på men man får nog räkna med den där prisklassen om man ska ha en kompressor med tank. Vissa använder minikompressor men det skulle jag inte orka, dom måste gå hela tiden då dom inte har lufttank och det ljudet är inte det roligaste i världen. Sen blir det inte lika bra luftflöde med en minikompressor.
Kommentera