göra betet lättare (sjunker utan bly) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

göra betet lättare (sjunker utan bly)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• göra betet lättare (sjunker utan bly)

Hej jag har börjat till verka ett par enkla jerkbaits utav ek, men har problem med viktningen de 2 första jag har gjort har blivit väldigt baktunga men flytit, Alltså flytit stående. några gram bly har löst de. men nu på mitt tredje bete så är de väldigt baktungt som de andra plus att de sjunker ganska fort utan bly och med bara nåt gram bly längst fram så sjunker de horisontellt dock väldigt fort...

går det på nåt smidigt sätt att ge jerken flytkraft? jag har provat lättare krokar men de blir ingen större skillnad.

Flytväst för jerkar kanske
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

borra hål och spackla igen hålen så det blir ett tomrum i betet kanske?

Kommentera

Skruva ur öglorna, borra ur blyet och placera betet varsamt i en papperskorg...
        Försök sedan att glömma betet så snart som möjligt. Att snabbt klippa banden är oftast det bästa sättet att avsluta relationer på...

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
          Flytväst för jerkar kanske
          Det var säkert menat som ett skämt, men jag har experimenterat lite med dubbelhäftande tejp som betestrimm, ingen längvarig lösning men som tillfällig flytväst funkar den.

Den som inte vågar testa lär sig inget nytt, jag ser det som en ursäkt att testa även galna ideer....
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

vet att det finns folk som har experimenterat med självhäftande tätningslist för att få betet flytande eller suspending.

Kommentera

Svårt att säga när man inte vet hur formen på din jerk ser ut eller var blyet är placerat.. I grunden känns det som att det är placeringen på blyet det hänger på =). Annars är de väl att försöka skapa luftfickor i din jerk som det har nämnts tidigare i tråden. På hur många ställen delar du upp ditt bly?
              -------- www.Bastefallarn.blogspot.com --------

Kommentera

bakdelen sjunker som en sten utan bly :s , har borrat upp halva ryggen nu och då sjunker bakdelen ytters långsamt men om jag inte vill ha den snabbt sjunkande blir de bara bly allra längst fram under hakan på den, någon som har nån gissning hur de kan tänkas påverka gången?

Kommentera

Jag står fast vid mitt påstående...
                  Gör en ny...

Kommentera

ek är tung i sig, därför behövs inte lika mycket bly, vissa beten man gör av en bit ek har mindre flyt kraft, vilket gör att kroken blir vikten bak, och den oftast smalare delen på betet inte orkar hålla uppe kroken. Lättaste sättet är att slänga den och göra en ny. Mer bökiga sättet, blya den lite under hakan, spackla igen hålet bak så att det blir som en luft bubbla i den. Grunda sedan betet med lack så att det inte tar in vatten. Sedan innan du målar det sätt på krokar och ut och testa gången. Gången påverkas både av betets form och hur det är blyat!

Lycka till!!!
                    www.gaddgapet.se

http://gaddgapet.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2022-03-05, 10:44
                    17 svar
                    1 093 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Arbetar...
                    X