Charlie Boy Hopper. Min variant. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Charlie Boy Hopper. Min variant.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Charlie Boy Hopper. Min variant.

Hej!

Har haft en hel del framgångar förra året då jag började använda denna, stora attraktor torr fluga när fisken vakade sparsamt eller inte alls. Fiskade den som man gör med en Streaking Caddis. D.vs. med 15 - 20 cm långa och enstaka drag med en kort paus på några sekunder mellan dragen. Alltså inte alls som man normalt fiskar en gräshoppa. Men fisken verkar inte bry sig om detta faktum.

Inte sällan när jag fiskade med Hoppern, så dök det upp en båge där vatten ytan hade legat helt ostörd av vak tidigare och klippte Hoppern sten hårt!

Ingen direkt vacker fluga kanske? Men flyter som en kork gör den och fisk fångar den också.
    Det stora huvudet, ger en fin plog i ytan dessutom.

Kan ju göras i olika färg kombinationer. Men gul / grön har funkat bra för mig.

Jag binder mina Hoppers på streamer krok 10. Kan kanske verka som om nästan hela krok gapet skulle försvinna in i foamen? Men det lilla av gapet som döljs gör ingenting. Har endast tappat 2 fiskar av 12 under förra året på denna fluga. Tror mer på egna misstag i det fallet än på att det skulle ha att göra med materialet? Foam, är ju ett fjädrande material som bekant. Och fiskens käft pressar ihop det i hugg ögonblicket. Litet tugg motstånd är nog aldrig fel.

Det som skiljer denna variant från orginalet är att jag binder in en liten bunt, pearl färgad Krystall flash som under vinge istället för endast en hjort hårs vinge. Krystall flash, ger ju fina reflexer som syns på avstånd. Och så litet petande med ett par vattenfasta tusch pennor då.

Bind beskrivning: http://www.charliesflyboxinc.com/fly...m?parentID=164

Min fluga:

En av förra årets fiskar (2.6 kg) som gillade Hoppern.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-15, 20:13.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

du har ingen bild då man ser lite närmare på flugan ?
    Inte liten regnbåge måste va mäktigt å få en sån på fluga

Kommentera

Lysande som vanligt.
      Tack,jag ska prova.

Kommentera

Ursprungligen postat av sebsun Visa inlägg
        du har ingen bild då man ser lite närmare på flugan ?
        Inte liten regnbåge måste va mäktigt å få en sån på fluga
        Här kommer en när studie:

Jo, det var bra turbo på den bågen Hade ju en rejäl propeller också som du kan se.

Såg hur den kom vakande som på ett pärl band. Lade Hoppern ca. 2 -3 m framför den väg där jag antog att fisken skulle komma? Hann väl dra 2 -3 drag innan det small!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-15, 19:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av volvo51 Visa inlägg
          Lysande som vanligt.
          Tack,jag ska prova.
          Tackar!

Kommentera

Du har inte provat med gummiben??

Kommentera

Jepp, det syns litet dåligt på fotot, men dom är där. Det föreskriver ju originalet också.

Sedan så har ju gummi ben ett fint "fladder" i vattnet också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
              1 svar
              1 321 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg SharkGirl  
              Arbetar...
              X