Jag använder också en del Daichi krokar och har aldrig haft några problem med dom under fisket. Däremot har jag lyckats med konststycket att paja några krokar när jag tryckt in hullingen. Nu kan man knappast trycka in den på dessa krokar utan den går av med ett litet knäpp, (jag klämmer dom i städet). Ibland får man en snygg övergång och ibland blir det ett hack där hullingen suttit. Jag tror att krokarna är lite hårdare än tex Mustad där det går fint att "nypa in" hullingen utan att den går av.
Men som sagt, har aldrig märkt något negativt med Daichi krokar under själva fisket.
C&R ???
Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?
Cabelas i US säljer dessa också med banderollen "Världens vassaste krok" http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...291&id=0011671
Skulle vara intressant att få reda på hur dom står sig mot Gamakatsu & Owner
när det gäller trekrokarna.
Riktigt bra krokar, kör med dessa till lax samt till streamer och vanliga 10 och 12 torr och våt, funkar helt kanon. Till ett mycket bra pris framförallt
Riktigt bra krokar, kör med dessa till lax samt till streamer och vanliga 10 och 12 torr och våt, funkar helt kanon. Till ett mycket bra pris framförallt
Kan du sluta upp med dina inlägg där du framställer dig själv som expert? Låt dom som har en aning om vad dom pratar om svara istället.
Vad har du för jävla problem egentligen? Har du ens bundit en fluga över huvudtaget?
Vad har du för problem när du skriver som du gör i mitt fotoalbum din lilla horunge? Som sagt, om du vill kalla mig pizzabagare kan du få min adress så kan du spela Allan i verkligheten istället.
Prata inte flugor med mig, gör inte bort dig.....
Kommentera