Flugbindningsmatrial? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugbindningsmatrial?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugbindningsmatrial?

Hejsan

jag har tänk köpa lite nytt flugbindnings matrial och jag undrar om ni har nått tips om billigt o bra matrial? Typ nått set me bara matrial, utrusting har jag redan. Helst nån affär i sthlm. Eller om ni har lite till salu

// Gurra
    bf

Bestäm dig först vilka flugor du vill binda sen köper du det material du behöver för att binda dom.

Mvh/J.E

Kommentera

Håller med JE, kolla vilka flugor du ska binda och sen köp material till dom. Går du bara o köper en massa material så är det lätt att det blir liggande.

Kommentera

Ursprungligen postat av yoxler
        Håller med JE, kolla vilka flugor du ska binda och sen köp material till dom. Går du bara o köper en massa material så är det lätt att det blir liggande.
        okey! men jag hade tänk binda lite Zonker och andra streamers + nymfer! Har ni tips på bra matrial + bra mönster?

// gurra
        bf

Kommentera

kropp av mylarslang och en zonkerremsa ovanpå. enkel att binda. Du kan bara söker på zonker på google så får du säkert upp massor med bindbeskrivningar. Haröra är en bra nymf, och double legs.

Kommentera

Finns rätt bra "bind set" med mönster beskrivningar och allt material som behövs för för olika flugor. Väldigt bra om man känner sig lite vilsen i materialdjungeln.

Här är de olika som jag vet om, finns torr, gädd, våtfluge mm. satser

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus
              Finns rätt bra "bind set" med mönster beskrivningar och allt material som behövs för för olika flugor. Väldigt bra om man känner sig lite vilsen i materialdjungeln.

Här är de olika som jag vet om, finns torr, gädd, våtfluge mm. satser

http://regalmarin.shopsystem.nu/group.asp?group=219
              okey är de satser fulla me de matrialet man behöver till tex torrfluga? är ganska ny flugbindare och vart hitta du de där "bind setet"?

gurra
              bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
                okey är de satser fulla me de matrialet man behöver till tex torrfluga? är ganska ny flugbindare och vart hitta du de där "bind setet"?

gurra
                Lite tips för torris,

En svart tuppnacke
                En grizzly tupp nacke
                Påfågelherl
                Dubbinglåda - Mörka färger
                Fasan Stjärt
                Hjorthår
                Bindtråd svart 10/0 - 14/0
                cdc brun, svart, vit
                Påfågel herl - alltid bra att ha
                Gräsands fjädrar - E12
                Foam - svart, brun, grå
                Pollygarn - Vit

En bra början, bindset suger i kit be någon handlare plocka ihop ett åt dig i stället så får du bättre kvalitét på sakerna.

/Jonas
                http://www.smackibacken.se Resor
                http://puls.smackibacken.se Blogg
                http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
                  Hejsan

jag har tänk köpa lite nytt flugbindnings matrial och jag undrar om ni har nått tips om billigt o bra matrial? Typ nått set me bara matrial, utrusting har jag redan. Helst nån affär i sthlm. Eller om ni har lite till salu

// Gurra
                  Glöm inte att köpa en förpackning vattenfasta tuschpennor.
                  Bra att ha ifall du inte har rätt färg när du gör nymfkroppar mm.
                  Streamerkroppar av mylar eller epoxy blir fina om man målar ryggen mörkblå/gröna med svarta tvärband. Lite lack över alltihop gör att färgerna flyter ihop lite och ser naturligare ut. Man kan till nöds färga det mesta.
                  C&R ???
                  Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                  1 svar
                  1 319 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg SharkGirl  
                  Arbetar...
                  X