Bra hönshackel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra hönshackel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra hönshackel?

Någon vänlig själ som kan tipsa om något prisvärt och hyfsat hönshackel? Gärna så smala och långa som möjligt. Ska i första hand sitta på lite olika nymfer. Sen skulle ett tips om vettig rapphöna sitta som en puck på läppen.

Tack på förhud.

Om man vill ha smala och fina höns hackle? Så lär det nog bli Whiting vi snackar om.

Rapphöna.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-10-10, 20:41.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

jag köpte en cremefärgad whiting hebert höns nacke. 260 :- på mistpool. sen har jag färgpulver och promarkers för att färga enstaka fjädrar så man slipper ha så många olika nackar när man inte binder så mycket våtflugor som jag gör. rapphöna köpte jag ett helt skinn. 290:- för klass 1 också på mistpool.

Edit. Jock är snabb som vanligt.

Kommentera

He, he, he!

Bra att du nämnde detta om att använda Promarker penna på hackle philippo. Du löste mitt problem med att hitta en juste brun grizzly, torr fluge nacke tack vare det. Testade på en ( brun ) Whiting bronce fjäder. Duger alldeles utmärkt som ersättning.
        Och där besparade du mig en slant dessutom.

Bockar och tackar för det tipset!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-10-11, 19:20.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X