Började binda flugor för några år sedan.. självklart va d killen som fick mig intresserad av flugfisket. Innan dess höll ja bara på med mete, spinn m.m.
Anyway, han lärde mig de enklaste flugorna över en kväll eller två o idag binder ja dem själv utan vägledning.. Han brukar skratta åt de flesta ja gör då ja int följer några mönster alls. Bara fantasin som sätter stopp har ja fått lära mig!
Han säger att de flesta av mina flugor liknar allt ifrån värsta cirkusen till stora tivolitält men å andra sidan, vem av oss är det egentligen som tömmer den andras fluglåda?? Inte e d ja iaf! *L* Materialet ja använder e allt ifrån vanliga påskfjädrar *ja e snål som fan..* till min fars brösthår o pälsen från min långhåriga katt. O se på fan, stora o fina e firrarna som vi får upp! Funderade på att odla långt könshår för att sedan klippa av o binda på. Har hört att det skulle vara suveränt! Har provat med min fästmans en gång o nog fasiken nappade d! *måste ha varit lukten lr nåt...*
Tänkte kasta upp en bild lr två på flugorna ja gör så får ni själva bedöma om de e tivolintält lr vad.. Hälsningar; Janni
Anyway, han lärde mig de enklaste flugorna över en kväll eller två o idag binder ja dem själv utan vägledning.. Han brukar skratta åt de flesta ja gör då ja int följer några mönster alls. Bara fantasin som sätter stopp har ja fått lära mig!
Han säger att de flesta av mina flugor liknar allt ifrån värsta cirkusen till stora tivolitält men å andra sidan, vem av oss är det egentligen som tömmer den andras fluglåda?? Inte e d ja iaf! *L* Materialet ja använder e allt ifrån vanliga påskfjädrar *ja e snål som fan..* till min fars brösthår o pälsen från min långhåriga katt. O se på fan, stora o fina e firrarna som vi får upp! Funderade på att odla långt könshår för att sedan klippa av o binda på. Har hört att det skulle vara suveränt! Har provat med min fästmans en gång o nog fasiken nappade d! *måste ha varit lukten lr nåt...*Tänkte kasta upp en bild lr två på flugorna ja gör så får ni själva bedöma om de e tivolintält lr vad.. Hälsningar; Janni

Gjorde flugor av bomull än gång fast gick skit^^
Kommentera