Bindstäd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bindstäd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är super nöjd med städet. Det finns gott om utrymme, den håller krokarna riktigt bra. Även de små i #22.
    Det är juste att man får med tre olika käftar till städet. Den som sitter på, på bilden är till för de större krokarna.
    Det är mycket städ för den prisklassen.

Kommentera

Ska bara tillägga att reserv käftar endast kostar 150:- st. Mina har dock hållit måttet under de litet över 2 år och otaliga flugor senare sedan jag köpte städet.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hej,

Har följt den här tråden med intresse då jag funderar på att byta mitt gamla "stelbenta" kina städ från -80 talet, till ett lite mer modernt och funktionsrikare städ. Följde Jock Scotts länk till Taimen och fann detta:

http://www.taimen.com/sv/se/product/...ice_2049/89725

Någon som vet något om detta städ. Har kollat runt lite på utländska forum där det över lag har fått mycket bra kritik. Har bara en fråga om detta är ett städ med full rotation eller delvis rotation? Jag har svårt att utläsa detta på specifikationer om städet.

ps. Ursäkta att jag lånar/utvecklar din tråd lite wolewoo!

Kommentera

Anvil Apex, är ett riktigt bra städ. Mojoman, här på forumet har bundit ett bra tag på ett sådant, och verkar nöjd med det. Och jag har hört andra Anvil Apex ägare som gillar det högt och rent. Läste ett stort. amerikanskt städ test för ett par år sedan där testaren kallade Apex städet för "Städens Humwee" Då syftade han på att Apex, var lika stabilt byggd som sagda militär fordon.

Det är dock inte full rotation. Ska du ha ett Anvil städ med denna funktion? Då får det bli storebror Atlas. Konstigt nog kommer inte Atlas med en med en trådhållare vagga. Men man kan ju göra en sådan självt av en bit kraftigare ståltråd.

Annars är Griffin, Odyssey Spider inte alls dumt varande ett billigt full rotation städ.
          Men är nog inte ett städ for de som har stora smed händer verkar det? Om man tittar på avståndet från käft spetsarna till chuckens bakdel.

Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-22, 18:47.

Kommentera

Tack för att du tar dig tid att ,som vanligt, svara med bra och läsvärda inlägg Jock Scott.

Blir nog att beställa ett Anvil Apex då det antagligen är ljusår från det kina städ jag har och som endast duger till typ större streamers.

Kommentera

Varsågod. Kul att kunna hjälpa till litet. Tack för de vänliga orden.

Är säker på att du kommer att gilla Apex städet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Red Tag Visa inlägg
                Hej,

Har följt den här tråden med intresse då jag funderar på att byta mitt gamla "stelbenta" kina städ från -80 talet, till ett lite mer modernt och funktionsrikare städ. Följde Jock Scotts länk till Taimen och fann detta:

http://www.taimen.com/sv/se/product/...ice_2049/89725

Någon som vet något om detta städ. Har kollat runt lite på utländska forum där det över lag har fått mycket bra kritik. Har bara en fråga om detta är ett städ med full rotation eller delvis rotation? Jag har svårt att utläsa detta på specifikationer om städet.

ps. Ursäkta att jag lånar/utvecklar din tråd lite wolewoo!
                Kommer inte på frågan. Klart man får.
                Som jock skrev så är det inte full rotation på det. Jag kollade oxå på detta städ men kom fram till att
                det är skönt med full rotation eftersom jag hade ett innan. Jag är jättenöjd med mitt städ Stonso lever. Det bästa är att det är gott om utrymmer mellan käft och städ. och det luktar kvalitet om det.

hoppas att du blir nöjd med ditt nya städ.

Kommentera

Stonfo har iof. ett billigt städ typ Apex numer såg jag nyss:

http://www.fiskedags.nu/sv/flugbindn...-flylab-1.html Finns samma städ men med bords klämma i stället om man nu hellre vill ha det?

Om man köper till chucken för de stora flugorna och dessutom midge chucken för de små flugorna, så kommer man litet billigare undan än att köpa deras mer exklusiva icke full rotation, Fly lab städ med alla 3 käftarna inkluderade.

Finns även tråd vagga och parashute verktyg att köpa till löst:

Dock verkar parashute armen vara slut för tillfället:

Det är ju det som är det fina med deras städ, att alla tillbehör passar samtliga städ i deras produktions linje.

Edit. Insåg nu att köpa både parashute arm och tråd vagga är slöseri. Köp tråd vaggan och detta verktyg så har du båda verktygen i ett och samma:

Detta, eftersom fästet för trådvagga, arm hållaren för städet har ett vertikalt hål också. Vilket gör att du helt enkelt sätter tråd vagga armen i detta så har du parashute galjen. Dvs. flytta undan tråd trissan och montera parashute klämman i den korta änden av armen.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-26, 20:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X