Vision 2 in 1 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision 2 in 1

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision 2 in 1

Som sagt. Hur är det städet?
    Passar eumers tuber?
    Hur är käftarna?
    Peeeeace out

Hej!

Det lilla jag har hört om det så verkar det ok. Eumer's tub nålar funkar till de flesta städ. Men du får ju med en tub nål i kitet. Det som dock gör mig litet misstänksam över hur lång livat Vision städet är? Är O ringarna av gummi.

Men vore jag dig? Så skulle jag hellre ta detta städ:

Online fishing store with a wide range of fly fishing equipment. Rods, reels, fly lines, fly tying materials, wading gear, boots. Visit Taimen - your fly fishing store.

Eller: https://mistpool.com/product_info.php?products_id=2037

Anvil städet är byggd som en tanks. Och har bra mekanik. Till ett bra pris hos Taimen.

Odyssey städet är ju true rotation till skillnad från Vision 2 in 1 och Anvil städet. Har fått bra kund kritik. 400:- billigare hos Mistpool än annars.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-06, 18:15.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tänkte om tuberna från eumer passade.
      Jag binder enbart gäddflugor, på tub och krok, och till borre och öring på krok. Så den behöver inte ta dem minsta storlekarna. Fan man blir helt handikappad, städet har gått sönder efter 14,5 år
      Efter mina kriterier, är det fortfarande dem städen som är bra?

Kommentera

Ok. Men de flesta städ av idag tar krok ned till # 20 iaf.

Ja, du kommer långt på de städen. Men ser man till handhavande och ergonomi? Då ligger nog Odyssey städet bäst till i pris klassen 1000:- - 1800:- iaf.

Ett fullrotations städ, kan du ju spola på kropps material jämt och snabbt med. En sak man särskilt uppskattar när man ska lägga på en ribbing spiral. Och att under förutsättning att du har monterat kroken rakt? Så sitter den alltid rakt horisontellt oavsett rotations läge. Det gör den inte på ett icke fullrotations städ typ Anvil Apex om du inte tar och bockar ned chucken rakt 180 grader?

Men tar du Apex städet i stället? Då får du iaf. som sagt ett städ som är jäkligt solitt byggt.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-06, 18:34.

Kommentera

Apex städet eller Rodwalker Rotary Travel Vice?

Kommentera

Rodwalker städet sett till pris läge och vad du får för slanten. Detta städ är en exakt kopia av det mer än dubbelt så dyra Renzetti Traveller CAM. Renzetti logon, höjer ju prislappen en hel del ;- ) Det är bara färgen som skiljer sig litet mellan städen.

Har man en gång börjat att binda på ett fullrotations städ? Då vill man inte ha något annat.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-08, 09:16.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X