Bra budget städ med full rotation. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra budget städ med full rotation.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra budget städ med full rotation.

Snowbee Flymate, är ett bra val för dig som söker ett billigt full rotation städ. "Full rotation", betyder att kroken alltid hamnar rakt oavsett läge. Detta gör att du kan spola på kroppsmaterialet jämnt och snyggt. Gör även att du får det enklare och bekvämare att trimma hackle t.ex.

Tänk bara på att vara noga med att ställa in krok storleken med den främre ratten, så att kroken nätt och jämnt sitter fast i käftarna och spänn sedan åt med den bakre ratten. Om du inte gör denna justering? Då kommer inte käftarna att hålla speciellt länge.

Material klämma och trådhållare vagga medföljer. Den senare behövs när du spolar på kropps material och hjälper dig att hålla undan trådhållaren vid andra jobb.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Har inte bundit på ett tag nu och har på något sätt tappat bort städet. Hade ett feån ert nybörjarset innan och tänkte skaffa ett med lite mer kvalite denna gång. Tack för tipset

Kommentera

Varsågod.

Du kommer säkert att gilla Snowbee städet. När man väl har börjat att binda på ett fullrotations städ. Då vill man inte ha något annat sedan.

Kommentera

Jag köpte "regalkopian" tidigare vars käftar brast första gången jag använde det. Kanske var ett handhavandefel visserligen (man kanske skulle ställa in krokstorlek på den med?), men jag är inte så sugen på att köpa ett likadant. Hur är kvaliteten på snowbeestädet?

Kommentera

Ursprungligen postat av karling Visa inlägg
          Jag köpte "regalkopian" tidigare vars käftar brast första gången jag använde det. Kanske var ett handhavandefel visserligen (man kanske skulle ställa in krokstorlek på den med?), men jag är inte så sugen på att köpa ett likadant. Hur är kvaliteten på snowbeestädet?
          Hej!

Nej, eftersom Regal och Regent städen har spak och fjäder låsning på käftarna, så behöver du inte justera krok storleken. ( Måste ha varit ett måndags exemplar du fick ). Samma sak gäller för städ med så kallad CAM spak låsning. OM nu inte olika käft storlekar följer med städet typ som med Stonfo städen dvs? Då bör du byta chuck för de olika krok typerna = Streamer - Lax och Gädd krok = Den största chucken. Medium chucken = Små streamer krok = #10 - #14 och ordinära flugkrokar #6 - #14. Den minsta chucken = Krok # 16 och mindre. Kallas även för Midge / mygga chuck.

Så vitt jag vet? Så är Snowbee Flymate ett bra städ. Har inte hört någon som tyckt illa om det.

Nu brukar jag varna för att handla av denna nätbutik normalt sett. Men det gäller flugor och spön. De är oftast rena "No name", Asien skräpet som rätt många har haft problem med. http://fiskeflugor.se/product/4711-f...various-1.html

Men detta städ gör det hela värt det om du vill ha ett något mer avancerat städ där du inte behöver bry dig om krok inställningen? Detta är en exakt kopia av det för 2.500:- Renzetti 2000 Traveller CAM bortsett från färgerna. Finns ett par killar här som har köpt det. och än så länge har de inte klagat iaf.
          Såldes förut hos Flyfishing Masters i Malmö under märket Rodwalker.

Litet användare tyck om Snowbee städet:

Senast ändrad av Jock Scott; 2015-06-03, 11:38.

Kommentera

Tack för ett informativt svar! Verkar som att folk gillar snowbeestädet.

Kommentera

Varsågod.

Hör gärna av dig med en recension senare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X