Lite tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej jag får väll passa på att titta efter lite sånna böcker nu i veckan eller nästa när jag ska dit för att fixa mig en bok till engelskan...
    Tack för alla tips. Fattar inte varför jag inte registrerade mig som medlem här tidigare.

Idag fick jag lära mig att binda två olika klinkhammers på kursen . Men jag har fått för mig att man ska binda dem på en böjd krok fast det gjorde inte vi utan de fick bli vanliga 10'or tydligen.

//Tribbe.

Kommentera

tja tribbe vad är din största fisk du fått ??
      Senast ändrad av bandidos_forever; 2006-03-01, 16:13.

Kommentera

Är själv ny med flugfiske sedan i vintras men i söndags så var jag i sysslebäck och fick min första flugfisk. En ca 15 cm harr, senare tog jag öven en liten öring som tom var mindre (!). Öringen tog på en Black Zulu som verkligen ser skitfin ut. Harren tog också på vått men jag vet inte namnet. Hade beige kropp med ett brunspräckligt hackel. Snart hägrar havsöring men snart så vill jag tillbaka till harren

Kommentera

Kul att höra! Jag har själv fått mig en egen favorit fluga och den är rätt simpel att binda också Det är en förtyngd Haröra med ett guldhuvud och dom ser inte ut att vara bra men det är dom! jag har i alla fall lyckats få flest fiskar på dom av dem flugor jag har provat.

Kommentera

Det är ingen som vet hur man gör för att binda en fluga som ser ut som ett yngel? Dom jag tänker på är dom som heter just yngel under rubriken Abborre - Storöring inne på www.flugor.se

/Tribbe

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X