Förvaring av bind. material?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring av bind. material?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förvaring av bind. material?!?

Jag har problem med att hitta en smart lösning på att förvara flugbindings materialet.
    Så man kan hitta olika material smidigt o kategoriskt

Har någon en bra lösning på detta???

Skitfiske / Landlax
    Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Beror på materialet.

Quillmaterial= Tex kalkonstjärtar, Teal, Mallard osv förvaras bäst i mappfickor eller fotoalbum.

Nackar= Även dom passar bra i plastmappar och pärmar.

Det mesta som är platt går att få ner smidigt i mappar.

Annat kan man ha tex i Laptopväskor.

Kommentera

En verktygslåda i plast. I en sådan är det betydligt större fack än i en fiskelåda.

Men under flugbindarsäsongen ligger det mest använda högst upp i högen på bordet
      Med sommaren kommer myggen, och med myggen kommer harren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Landlax
        Jag har problem med att hitta en smart lösning på att förvara flugbindings materialet.

Skitfiske / Landlax

a men du ... prova lite själv kanske fara på jula eller liknande o införskaffa enbox ??
        http://www.screamers.se

Kommentera

har det bästa planos boxsystem. http://www.planomolding.com/content/...=48&partid=204

denna var lite lyxig, men hittade inte dem jag har.

men de platta planoboxarna är guld värda, bara skriva på vad det innehåller på kortsidan och du ser lätt vilken box du ska åt. och perfekt till tråd och krokaskar också.. mina rymmer ALLT med bra lättåtkommlighet. :P

har 2 väskor med 4 boxar i varje och har kört så i 5-6 år.. helt klart det smidigast jag haft hittills. och till skillnad får det vanliga boxarna, typ verktygslåda så slipper man öppna allt hela tiden och röra till, och minimerar riskerna.. som lack över allt, eller att man välter boxen , och minimerar även risken för insektsangrepp typ pälsänger(?)..

just det.. ruggigt skönt att dela in dubbingen i boxarna också, bra översikt och lätt att ta utan att behöva öppna förpackningar. vilken för mig gör att allt går snabbare vilket är trevligt. man ska binda, inte leta och städa material

(hela nackar rymms inte men går att dela, om man inte redan köper halva)
          Senast ändrad av hmm; 2007-01-20, 01:32.

Kommentera

ok man får tacka för tipsen!
            men det där med pärmar tycker jag funkar sådär och använder redan boxar
            men tycker det är svårt att hitta ändå.
            Typ alla rävhår o nackar det är ju rätt många...och helst vill man ha det mobilt allting så det är lätt att plocka undan.(Har små kottar som river i det annars)

Har hört om någon väska som loomis har är det någon som har testat denna eller är det någon som vet om någon liknande????

Skitfiske / Landlax
            Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

hade en verktygsväska tidigare. men den blev snabbt för liten

så då har jag köpt en sekretär. ett par stora lådor samt flera små. helt underbart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Landlax Visa inlägg

Skitfiske / Landlax
                Jag köpte en verktygs väska på ÖB för under 200 spänn. Funkar skitbra men nu börjar det bli lite trångt i den.
                //LEFFE

Kommentera

Ursprungligen postat av holk36 Visa inlägg
                  Jag köpte en verktygs väska på ÖB för under 200 spänn. Funkar skitbra men nu börjar det bli lite trångt i den.
                  //LEFFE
                  dom blir snabbt för små

hade till slut den största lådan jag hittade.. även den blev för lite. att man ska samla på sig så mycket skit

Kommentera

loomis flugbindningväska är sådär.. många fack, lite för många.. planos är bättre och kostar ca 30% av loomispriset.
                    fast den ser cool ut loomisen, men har testad. att behöva tömma ut alla trådrullar för att få tag i den i mitten är inge kul, och dåligt med plats etc..

för övrigt passar rävhåret perfekt i de platta plano

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av andreas@ramtveten.se, 2024-08-08, 15:34
                    1 svar
                    190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art

Arbetar...