Bästa Lax färgen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa Lax färgen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa Lax färgen

HEJ hade varit kul och höra vad ni tycker än de bästa färgerna till lax flugor, man har ju hört flera olika varinter tex flugan får se ut hur som helst bara den är svart och samma sak med rött. själv tycker jag rött har funkat bäst för mej.

Ursprungligen postat av henkehansson Visa inlägg
    HEJ hade varit kul och höra vad ni tycker än de bästa färgerna till lax flugor, man har ju hört flera olika varinter tex flugan får se ut hur som helst bara den är svart och samma sak med rött. själv tycker jag rött har funkat bäst för mej.
    Generellt så har väl de flesta laxälvar en favorit färg så att säga. Mörrum har ju beiss färgerna, alltså allt mellan olivgrön till gyllene oliv samt röd orange. Gaula säger dem är en "grön" älv medan grannen Orkla är en "blå" älv. Men va fan, ska nog inte ta det så allvarligt

Kommentera

Sommaren som var så fick jag 8 laxar på tub med endast vinge en grå zonker vinge,jag vet att presentationen är viktigare samt farten samt fall vikeln på flugan när han går förbi laxen,sällan tar den den om det går för sakta,det är min observation,jag fiskar mest i kalix älv samt umeå älv ,med just fluga.
      Sen att svart funkar bra tror jag offtast hänger i hop med ljuset,och den är bäst när det skymmer och är kolsvart ute, då den framträder bättre mot en ljus himmel,visst är det så att himlen är ljusare än vattnet,så begrunda att du var lax och tittade upp mot ytan ,då blir allt mycket självklarare att flugan som är svart syns bättre än en ljus fluga.
      Sen så tror jag att siluetten är kanske den viktigaste faktorn tillsammans med gången på vingen.
      Mvh kockin
      Kockin was here

Kommentera

men... lär er... svart är basen för allt!
        G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Svarta flugor levererar... De fungerar i alla förhållanden.

Kommentera

En bra laxfluga kan ha vilken färg som helst bara den är svart
            Jakten på dundergurkan

Kommentera

Hahaha svart är klart den bästa färgen efter min gråa sonker helt klart och är det nån som tvivlar så antar jag utmaningen i kalix älven i sommar jag tar endast med mig en fluga.Ni får ta med en flugfabrik.
              Kockin was here

Kommentera

Finns bara en fluga Sunray shadow ! ,, 10 sådana i en zip påse så är man helgarderad, säger jag som binder klassiska skratt, med en jävla massa matrial !

nä sunray, svart vit ,, och brun vit skall det vara !

Kommentera

normalt sett svart,
                  men 2007 fick jag bäst med lax på vit zonker variant.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X