Vilken av alla flugbindningskiten ska man ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken av alla flugbindningskiten ska man ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken av alla flugbindningskiten ska man ha?

Jag har bundit lite flugor för nåt år sedan... och har nu börjat igen.
    Jag har lite nakar och grejor, men funderar på att köpa ett flugbindningskit.
    Men vilken ska man ha? det finns ju så många.
    Länka gärna till hemsida--

Man får ofta inte mycket för pengarna när man köper kit. Bättre att köpa på sig lite olika dubbingar tex hare's ear dispenser, en bra nacke typ whiting,metz,keough eller dyl. halv bronze eller fly tyers grade räcker länge, väldigt bra hackel till lite pengar. Beads att förtynga eventuella nymfer eller liknande med, blytråd eller blyfolie kan också vara att föredra. Hjorthår och kalkon vingpenna kan också vara väldigt användbara till muddlers,streaking caddis mfl. Sen skulle jag gå på vita uni-tråden 17/0 som går utmärkt att färga med en färgpenna om man vill ha den någon annan färg. Tråden går att binda på ända ner till strl 20 på flugorna. Till hjorthåret skulle jag rekommendera 6/0 eller motsvarande uni-tread 10/0 Benecchi funkar också utmärkt. En bra sida är www.mistpool.com ligger i finland och skickar gratis, de har även 15% rea till den 8/8.
    Fish On!

Kommentera

några andra som har nått att komma med ?

Kommentera

Kolla ut en 6-8 olika flugmänster och se vad de innehåller för material.
        Tex E-12, Red Tag, Coachman,Streaking Caddis, Muddler Minnow,Klinkhammer, Guldribbat haröra wollybugger,zonker och köp material därutifrån. annars kan man köpa material för 10000-tals kronor om man inte begränsar sig till ett par mönster som man vill satsa på. Detta är det bästa sättet att se vad man egentligen behöver. Material på dubbing mm kan man variera färger på om man köper en dispenser eller dyl. Så får man ytterligare variation. Ett par basmönster är alltid bra att ha.
        Fish On!

Kommentera

okeej...tack för tipset

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
          1 svar
          1 258 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg suzan
          av suzan

Arbetar...
          X