Flugbinarkurs laxflugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugbinarkurs laxflugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugbinarkurs laxflugor

Hej!

vet någon om det drar igång en sådan kurs i höst, för oss som vill slipa upp tekniken på hårvingade laxflugor, eller nån privat som kan tänkas vara till undsättning..?? Helst runt Gävle/Sandviken trakten..

tips på bra litteratur/forum kanske?

/henrik

Ursprungligen postat av Viktory Visa inlägg
    Hej!

vet någon om det drar igång en sådan kurs i höst, för oss som vill slipa upp tekniken på hårvingade laxflugor, eller nån privat som kan tänkas vara till undsättning..?? Helst runt Gävle/Sandviken trakten..

/henrik
    Sök på "sunray shadow" nog allt du behöver ingen avancerad bindning direkt men lovprisad överallt i norden lycka till
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Annars finns det en riktigt bra bok Jag trorden heter "Laxflugbindning på mitt sätt" eller nåt sånt .

Kommentera

Ursprungligen postat av Viktory Visa inlägg
        Hej!

/henrik
        Sandvikens sportfiskeklubb har en lokal där de (iaf för nåt år sen när jag bodde i sandviken och fortfarande ägnade tid åt flugfisket) brukar ha träffar en kväll i veckan (torsdagar har jag för mej), finns många duktiga flugbindare i klubben och garanterat nån som kan hjälpa dej med det du vill ha hjälp med. Dock måste man vara med i klubben vilket kan vara lite småkrångligt, enklaste är nog att snacka med killarna på Sportimport i sandviken, Laris (äldre italiensk farbror) är alltid hjälpsam och riktigt duktig på laxflugsfisket och flugbindning i allmänhet han är även med i klubben och kan säkert hjälpa dej med medlemsskap om du skulle vilja gå med.
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X