Lack??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lack???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lack???

Tjenare alla jag har precis börjat binda flugor på "riktigt" men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för sorts lack??? Vad ska man ha för något och var kan man köpa det?

MVH Karl_SWE

superlim kör jag med.Loctite. Finns o köpa överallt

Kommentera

Gött så man behöver inte ha något special... tack för hjälpen

Kommentera

Eller så köper du nagellack funkar lika bra och finns i massor av färger

Kommentera

Tips här: då du har bundit in alla material så droppar du på en del av en droppe med cyanolit-lim (1 sekunders) och binder sen whip finish. Torka av överflödigt lim försiktigt med hushållspapper el. likn. Vill du sen ha et tjockare och blankt huvud så använder du någon av dem flugbindarlacker som säljs hos flubindningstillbehörs-shopen (typ klar, svart eller röd).

Då får du en fluga som håller i alla väder (eller i alla kast kanske man hällre skall säga, hehe).

Good luck
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Tips om du nu ska annvända superlim, ta inte för mycket, flugan har en tendes att suga åt sig det lättflytande limet o då kan det hamna i tex hacklet o ut i stråna som sen klumpar ihop sig.
            Jag har märkt att om det gör det kan flugan få sämre flytförmåga o så kan hacklet gå av lätt.

Kommentera

Lånar lite av tråden. Om jag har en flaska flugbindningslack, som har blivit lite för segt. Kan jag hälla i något, så att lacket blir lite tunnare. Märket på lacket är Veniard´s

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X