Vårflugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårflugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårflugor

Hej hej

Tänkte binda mig några flugor nu till våren.

Bra flugor till:

Öring i strömande vatten? (inge HÖ)

Båge, i tjänar?

A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Aha, vårflugor, jag läste VÅTflugor
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

hehe, men dom va riktigt fina dom du hade gjort.

Kommentera

Till regnbågstjärnen är flugor av boobytyp fiskade på sjunklina ett säkert kort i kallt vatten, vill du fiska torrfluga är det fjädermyggor som gäller tills temperaturen gå upp tillräckligt för övrigt insektsliv att vakna till.
          Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
            Till regnbågstjärnen är flugor av boobytyp fiskade på sjunklina ett säkert kort i kallt vatten, vill du fiska torrfluga är det fjädermyggor som gäller tills temperaturen gå upp tillräckligt för övrigt insektsliv att vakna till.
            ok tack, har du några namn på några sådana flugor? har några böcker så jag kan titta upp hur dom ser ut. (är nybörjare inom flugfiske)

Kommentera

booby är en streamer med maraboustjärt, nån form av ganska sparsamt dressad kropp, jag brukar linad antrongarn (stavning) och ögon av frigolitkulor som man trycker in i en bit damstrumpa och binder fast på kroken, googla booby fly så tror jag det finns lämpliga bilder om du funderar mer, fjädermygg är oftast bara en kropp av bindtråd (sparsamt) och ett litet hackel lägst fram som får flugan att hänga i ytfilmen, binds på små krokar 12-20, jag tycker oftast 14-18 är lämpligast, även dr finns hur mycket
              som helst om du googlar lite på fjädermygga+fluga eller liknande, heter f.ö. bloodworm på engelska om du inte får tillräckligt många träffar på svenska.
              PS Jag har inte kollat google själv men jag förutsätter att det finns en hel del att finna på föreslagna sökord och liknande Ds
              Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Annars är sökfunktionen kanonfin!

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
                  booby är en streamer med maraboustjärt, nån form av ganska sparsamt dressad kropp, jag brukar linad antrongarn (stavning) och ögon av frigolitkulor som man trycker in i en bit damstrumpa och binder fast på kroken, googla booby fly så tror jag det finns lämpliga bilder om du funderar mer, fjädermygg är oftast bara en kropp av bindtråd (sparsamt) och ett litet hackel lägst fram som får flugan att hänga i ytfilmen, binds på små krokar 12-20, jag tycker oftast 14-18 är lämpligast, även dr finns hur mycket
                  som helst om du googlar lite på fjädermygga+fluga eller liknande, heter f.ö. bloodworm på engelska om du inte får tillräckligt många träffar på svenska.
                  PS Jag har inte kollat google själv men jag förutsätter att det finns en hel del att finna på föreslagna sökord och liknande Ds
                  Tackar, nu vet jag genast mycket mer

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
                    Annars är sökfunktionen kanonfin!
                    Japp nu ska jag testa den där sökfunktionen på google..
                    Nu när jag vet vad jag ska söka på

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X