Marryat MP-Vise chuck - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marryat MP-Vise chuck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Marryat MP-Vise chuck

Tjenare!

Jag fick ett nytt bindstäd (Marryat MP-Vise) i julklapp och fick med en liten pinne för tubflugor men ingen speciell chuck att fästa den i.
    Så är det någon som har ett sånt städ och vet om man måste ha en speciell chuck eller om det finns något sätt att fästa den på.
    Om jag nu behöver en chuck, var köper jag den isf?

Hej!

Vad jag kan finna ut, så är det så att det verkar som om du ska sätta tub nålen i de befintliga chuck käftarna....Litet som man självt gjorde med en stoppnål förr i tiden. Finns plats för en varning dock! Du riskerar att efter flitig användning av nålen att chucken inte håller små krok speciellt bra längre. Konstigt att Mark Petitjean valt en så pass enkel och litet amatör mässig lösning.

Ska tilläggas dock att jag inte hittade någon beskrivande text. Utan hade bara en bild att gå på.

Kika i den "verktygs låda" du fick med städet om du inte har någon slags tub / nål chuck där också?

Annars, tycker självt att den här lösningen är bättre då ifall det stämmer det jag skrev? Kolla längst ner på sidan.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-19, 15:24.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Nej slita ut chucken är inte det första jag vill göra eftersom jag binder mycket nymfer och annat smått och gott:p och det enda jag fick med städet va en nål och en "krona" för att kunna lossa på en skruv.
      Jag har också läst att det är det ultimata tub städet:p
      En annan sak jag kan göra är att ta mitt gamla städ och fästa nålen i

Kommentera

Tycker nog att du ska köra med nålen i det gamla städet då.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

ja det får nog bli så men tack iaf för hjälpen

Kommentera

Nålen är inte till för tuber

Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X