Bra & Billigt Flugbindningssätt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra & Billigt Flugbindningssätt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra & Billigt Flugbindningssätt ?

Tjaaa

Tänkte börja binda flugor & lite annat , Så jag undrar ifall någon kunde länka mig en schyst sida med ett billigt & bra flugutbindningställ. Har letat lite på nätet men hittar inget speciellt.

Tack i förhand
    SFK Spinnaren

Gå in på www.edgeforum.com istället o ställ den frågan, mycket fler flugfiskare där.

Mvh
    Jodå, såå att fisket går bra.....

Kommentera

Wittlock
      Westforkfly
      Stockholms flugfiske Center
      Taimen
      Lennart Berquist E-handel
      Mistpool
      Capricorn

Några iaf.. hoppas du hittar något bra

/Valter

Ps. Här är en rätt bra tråd ifall du ska börja binda.
      http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=54207 Ds.
      Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-10, 22:03.
      Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Jag kan tipsa om detta kit: Komplettera med: Gul, svart, gul /grön, vit och röd chenille (ca 18 kr påsen) Så har du en bra språngbräda. Faktiskt det bästa start kit jag sett. Mycket andvändbara material och väldigt lite motsatsen måste jag säga, till skillnad från andra start kit.

http://www.capricorn.se/shop/ Kolla efter "Flugbindar sats De Luxe".

Chenille : Skriv det i sök rutan hos Capricorn. Tjocklek 2 är ett bra val.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-10, 22:11.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Eller denna?

Kanske inte så bra städ eller? Verkar vara bra grejer iaf, jag har ju inte bundit länge alls men köpte ett bindpaket 714 för att "testa" om det var något att satsa på.
          http://www.wittlock.se/flugbindning/html/kompletta.html

/Valter
          Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-10, 22:14.

Kommentera

Ser skapligt ut. Juste med 2 halva Metz nackar också.

Salmo vice städet duger nog i början iaf. Roterbart, indiskt städ som är prisvärt.

Wittlocks kit är si så där.

Edit. L.B: kitet är främst inriktat på torrflugor och nymfer. Man får köpa till material och krok till streamers.

Då vete fn om inte Capricorns sats är bättre p.ga. större bredd på flug typer? Trots avsaknaden av topp, tupp nackar.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-10, 22:27.

Kommentera

Ja, det beror ju på vad man ska binda.. Till torrflugor så är nog lb's bra.
              Sen beror det ju på om man bara ska binda streamers så kanske det bästa är att plocka ihop ett litet kit själv?

/Valter

Kommentera

Jack Scott : Tack för länken och infon.
                Valt3r : Tack,har tänkt mig binda gäddflugor,streamers och hö-flugor.
                Senast ändrad av Junior_Sanin; 2010-03-11, 01:32.
                SFK Spinnaren

Kommentera

Om du ska binda Gädd och HÖ flugor? Då får du införskaffa stora streamer krok 2, 4 och 6. + litet saltvattens krok i storlekarna 1/0, 2/0 Och 3/0 (Dvs. saltvattens krok till Gädd flugorna). Och sedan har Wittlock.se bra konst hår material till sådana flugor typ Flashabou och Angel hair t.ex. De har sådan krok också btw. Marabou, (kalkon dun), blir fina vingar till Put and take streamers och HÖ flugor.

Marabou = I stort sett påsk fjäder fast litet bättre kvalitet. Men passa på att köpa ett gäng påsk fjäder vippor i olika färger nu när påsken snart är inne. Blir billigt i gämförelse med att köpa Marabou i fiske butik.

Wittlock, har dessutom fina ögon till flugorna som du kan limma dit med litet epoxy lim.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-11, 02:50.

Kommentera

Jock Scott : Jag tackar , Är det något sepciellt städ jag behöver eller tycker du att jag ska köpa det du nämde i din text ?
                    SFK Spinnaren

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X