O.k.
Ja, Killer Bug med orginal garnet Chadwick no. 477, kan ju bli svårt eller iaf väldigt dyrt att göra
. Men de "Killer bug yarn" som är kopior av Chadwick garnet tycks ju fungera rätt bra ändå. Jag tror det handlar mer om att garnet i fråga låter koppar tråden skina igenom när nymfen blir våt. Än att garnet som sådant till färgen, har någon direkt avgörande betydelse.
Peasant tail nymph, försäkrar jag mig alltid om att ha i asken i olika storlekar! Skulle känna mig litet "naken" utan det mönstret.
Diverse torra, dagslände imitationer kan ju vara nyttiga t.ex.
# Ska ner och kolla vattenståndet i hemmaån nu, det kliar i fingrarna att få blöta ner grejerna igen #
Ja du, Jag sitter självt här och har akut fiske frossa! Tyvärr blir det inget före nästa helg. Men då
!!!
Ja, Killer Bug med orginal garnet Chadwick no. 477, kan ju bli svårt eller iaf väldigt dyrt att göra
. Men de "Killer bug yarn" som är kopior av Chadwick garnet tycks ju fungera rätt bra ändå. Jag tror det handlar mer om att garnet i fråga låter koppar tråden skina igenom när nymfen blir våt. Än att garnet som sådant till färgen, har någon direkt avgörande betydelse. Peasant tail nymph, försäkrar jag mig alltid om att ha i asken i olika storlekar! Skulle känna mig litet "naken" utan det mönstret.
Diverse torra, dagslände imitationer kan ju vara nyttiga t.ex.
# Ska ner och kolla vattenståndet i hemmaån nu, det kliar i fingrarna att få blöta ner grejerna igen #
Ja du, Jag sitter självt här och har akut fiske frossa! Tyvärr blir det inget före nästa helg. Men då
!!!

Kommentera